Schimbări de ultimă oră la proba sportive a examenului susținut de tinerii care vor să-și construiască o carieră în Ministerul Afacerilor Interne (MAI). Toate modificările se vor produce de anul viitor, după reguli noi. Și asta nu e tot. Candidații care se vor bate pentru un loc în cadrul cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU) vor susține o probă sportivă cu o altă structură decât cea existentă în prezent.

Cei de la Ministerul Afacerilor Interne mai anunță că tinerii care vor să urmeze cursurile unei școli MAI sau IGSU vor susține probele sportive ale examenului de admitere într-o formă modificată. Aceste schimbări nu se aplică examenului din acest an, ci vor intra în vigoare în prima zi a lunii ianuarie 2020, adică se vor aplica începând cu examenul de anul viitor.

Una dintre schimbările importante ce vizează proba sportivă a examenului de admitere în școlile MAI este legată de locul în care se desfășoară această probă. Mai exact, proba se va desfășura numai în săli de sport, nu și în spații deschise, așa cum se întâmplă în prezent.

În momentul de față, Ordinul MAI nr. 140/2016 stabilește că proba sportivă „se desfăşoară în sala de sport doar în cazul în care condiţiile meteorologice împiedică organizarea şi desfăşurarea activităţilor de evaluare a performanţei fizice (pe timpul ploilor torenţiale, pe timp de ceaţă, la temperaturi de peste +30°c sau sub 0°c ori în alte condiţii de natură să favorizeze producerea de accidente)”.

De anul viitor, traseul practic aplicativ din cadrul probei sportive a examenului de admitere în școlile MAI va conține 12 obstacole, spre deosebire de traseul utilizat în 2019, acesta având doar 11 astfel de obstacole.

O altă modificare importantă vizează timpul în care un candidat trebuie să termine proba fizica. Concret, baremul probei sportive va crește de la două minute și 25 de secunde, cât este în prezent, la trei minute și 20 de secunde.

La următorul exament de admitere pentru IGSU, candidații vor trebui să parcurgă un traseu cu numai nouă obstacole (în prezent sunt zece), baremul pentru parcurgerea traseului fiind mai mare decât în prezent (două minute și 15 secunde, față de un minut și cinci secunde).