Scandalul de la Audi: „Nume grele” care ar putea fi protejate?

Cauzele scandalului emisiilor la Audi, divizia de lux a Volkswagen, trebuie elucidate fără să se ţină cont de persoanele care ar putea fi implicate, a afirmat, miercuri, Peter Mosch, reprezentant al sindicatului Audi şi membru în comitetul boardului de supervizare, transmite Reuters.

'Directorul general al Audi, Rupert Stadler, trebuie să accelereze investigaţiile, fără să ţină cont de persoanele care ar putea fi implicate', a afirmat Peter Mosch. 

Joi, Rupert Stadler a anunţat suspendarea a doi ingineri de la Audi, după ce s-a descoperit în motoarele diesel mai mari echipamente care falsifică rezultatele testelor de emisii poluante în SUA. 

'Suntem surprinşi şi şocaţi de informaţiile din SUA', a declarat adjunctul preşedintelui Audi, Berthold Huber. 

Audi a recunoscut în faţa autorităţilor de reglementare din SUA că vehiculele sale diesel cu motor V6 de 3 litri utilizează trei programe software care nu au fost dezvăluite anterior. Unul dintre aceste sisteme electronice speciale ar fi putut fi utilizat pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, conform reglementărilor din SUA. 

Anterior, reprezentanţii Volkswagen au dat asigurări că scandalul emisiilor este legat doar de motoarele diesel de 2 litri pe care le produce VW şi au dezminţit că motoarele mai mari, fabricate de Audi, ar fi suspecte. Softul afectează 85.000 de modele Audi, Volkswagen şi Porsche vândute începând cu 2009 în SUA. 

Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră. 

Audi verifică acum dacă angajaţii de la dezvoltare tehnică şi alte departamente au manipulat în mod deliberat dispozitivele de control a emisiilor şi a suspendat doi ingineri, a anunţat Stadler, fără a da informaţii suplimentare. 

Motoarele diesel V6 de 3 litri sunt asamblate de Audi la fabrica sa din Neckarsulm, Germania, şi sunt folosite la modelele premium ale brandurilor Audi şi Porsche vândute în perioada 2009 – 2015. Până acum, numărul oficialilor de la Audi care au plecat în urma scandalului emisiilor a ajuns la opt. 

Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania. 

AGERPRES