Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

UPDATE: SCANDAL URIAȘ: animale hrănite cu porumb modificat genetic au dezvoltat tumori canceroase

Autor: | | 22 Comentarii | 8808 Vizualizari

Un scandal uriaş internaţional este pe cale să izbucnească în domeniul securităţii alimentare, după ce oameni de ştiinţă francezi au dezvăluit rezultatele unui studiu asupra şobolanilor hrăniţi cu porumb modificat genetic. Studiul a provocat critici dure din partea altor experţi, susţinători ai Organismelor Modificate Genetic (OMG) care au pus la îndoială metodele de cercetare, conform mai multor media internaţionale, între care şi agenţia de presă britanică Reuters.

Rozătoarelor le-a fost dat să mănânce porumb modificat genetic al companiei americane Monsanto. La capătul acestui experiment, şobolanii au dezvoltat tumori canceroase de dimensiunea unei mingi de ping-pong.

La vremea respectivă, Comisia Europeană a autorizat achiziţia şi cultivarea în Europa a porumbului modificat genetic american, pe motiv că nu existau suficiente dovezi ştiinţifice care să probeze nocivitatea unor astfel de produse pentru sănătatea umană.

'Pentru prima oară în lume, un organism modificat genetic (OMG) şi pesticidul utilizat împreună cu el au fost evaluate din punctul de vedere al efectelor asupra sănătăţii pe o perioadă mai lungă de timp şi mai deplin decât au făcut anterior reprezentanţi ai unor guverne şi industriei alimentare. Rezultatele sunt alarmante', a declarat profesorul Gilles-Eric Seralini, de la Universitatea din Caen, conducătorul proiectului de cercetare.

Purtătorul de cuvânt al Comisiei Europene, Frederic Vincent, a declarat în acest context:'Am fost informaţi din presă cu privire la un astfel de studiu. Dacă suntem familiarizaţi cu el ? Nu! Dar vom examina problema. Comisia Europeană a solicitat deja Agenţiei Europene pentru Siguranţa Alimentară să se ocupe de această cercetare, ale cărei concluzii îi vor fi puse la dispoziţie'.

Vincent a mai adăugat că orice produs modificat genetic pus în vânzare în UE este obligatoriu supus unor investigaţii pe o durată de trei luni înainte de a fi scos pe piaţă. În replică, jurnaliştii i-au atras acestuia atenţia că experimentul pe rozătoare a durat doi ani.

În total, acest experiment a cuprins 200 de şobolani, care au fost împărţiţi în trei grupuri. Primul grup a primit ca hrană porumb modificat genetic. Rozătoarelor din al doilea grup le-a fost administrat porumb modificat genetic tratat cu cel mai comun erbicid din lume Roundup. Al treilea grup de rozătoare a beneficiat doar de porumb obişnuit tratat cu erbicide.

Studiul a relevat o rată de mortalitate semnificativ mai mare la rozătoarele care au fost hrănite cu porumb modificat genetic tratat cu erbicid în comparaţie cu şobolanii care au beneficat de porumb obişnuit. Rozătoarele care au avut în dietă OMG sufereau de tumori mamare, leziuni hepatice şi renale severe, conform unei recenzii a experimentului publicat în revista Food and Chemical Toxicology, care a fost prezentat miercuri în cadrul unei conferinţe de presă la Londra.

Pagina 1 din 2
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.