Varianta pe gaz petrolier lichefiat (GPL) a Dacia Sandero a înregistrat un succes neaşteptat în Franţa şi ar putea contribui la relansarea pieţei auto pe acest segment, după ce vânzările în primele 11 luni ale anului 2009 au totalizat 14.000 de unităţi, cu 35% mai mult faţă de întreg anul 2008.

Piaţa pentru maşini GPL din Franţa ar putea fi revigorată, după mai bine de zece ani de stagnare, dacă noile înmatriculări vor depăşi pentru anul 2009 nivelul de 24.000 de unităţi de anul trecut, scrie Mediafax.

Totuşi, sunt piedici

Piedicile în calea dezvoltării acestui segment de piaţă în Franţa rămân, iar producătorii comunică foarte puţine date despre ofertele de autovehicule GPL, astfel încât puţini cumpărători sunt informaţi.

În plus, ofertele de maşini GPL nu sunt întotdeauna atractive financiar, întrucât avantajul preţului redus al carburantului este anulat de consumul mai mare cu până la 20% faţă de un motor pe benzină.

De asemenea, există probleme privind asigurarea combustibilului, întrucât doar şase staţii din Franţa vând GPL, numărul acestora stagnând din 2001.

Logan GPL nu e la fel de bine văzut

În pofida acestor piedici, versiunea GPL a Sandero a reuşit să atragă clienţi, în special din rândul celor cu un buget limitat.Maşina a fost vândută la un preţ uşor mai mare decât versiunea pe benzină şi a beneficiat de un bonus de mediu în valoare de 2.000 de euro. Fără primă, ptreţul Sandero GPL este de circa 7.000 de euro.

Modelele mai mari, ca Logan, nu au fost primite cu acelaşi entuziasm pe segmentul GPL.

După succesul Sandero, alţi constructori auto vizează să intre cu autovehicule din clasa mică pe această piaţă, iar Chevrolet propune modelele Spark şi Aveo GPL, la acelaşi preţ cu al versiunilor care dispun de motorizare pe benzină.

SURSA: Mediafax