Samsung deține 22,2% din cota de piață a televizoarelor flat panel și 21,4% din cota de piață a televizoarelor LCD, ceea ce a ajutat la consolidarea poziției. Lider pe piața globală de televizoare, Samsung și-a menținut totodată si poziția de brand de top, cu o cotă de piață de 24,5% în ceea ce privește televizoarele LED.

Compania și-a consolidat statutul de lider nu doar în piețele dezvoltate, precum America de Nord sau Europa de Vest, dar și în piețele emergente, precum Europa de Est, America de Sud, Orientul Mijlociu și Africa, unde deține cea mai mare cotă de piață în ceea ce privește televizoarele flat panel și LCD, dar și în categoria totală a televizoarelor.

În acest trimestru, Samsung a atins „Cvintuplul 20”, un record fără precedent, obținând o cotă de piață de aproximativ 20% în cinci categorii ale pieței, inclusiv cea totală, a televizoarelor LCD, PDP și LED.

Conform DisplaySearch, Samsung a vândut un total de 9,86 milioane de unități, incluzând 8,87 milioane de televizoare flat panel și 7,8 milioane de televizoare LCD.

Samsung a avut cea mai mare cotă de piață, cu 17,8% din piața totală de televizoare, 18,5% din televizoarele flat panel, 17,6% din televizoare LCD și 19,9% din televizoarele LED, în termeni de unități vândute.

Lider de piaţă şi pe segmentul televizoarelor 3D

În acest prim trimestru al anului 2011, piața globală de televizoare a atins 54, 54 milioane de unități, similar cifrelor din primul trimestru al anului trecut, însă piața de televizoare flat panel a crescut cu 8,8%, la 47,9 milioane de unități, iar piața de televizoare LCD cu 9%, la 44,25 milioane de unități, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Chiar și în condițiile unor competitori mai redutabili decât anul trecut, în ceea ce privește televizoarele 3D, Samsung detine în continuare cea mai mare cotă de piață, de 34,1%, fapt ce contribuie la solidificarea statutului de lider al companiei în domeniul 3D în 2011.

În 2010, piața televizoarelor 3D în România s-a situat în jurul a 1%-2% din totalul televizoarelor vândute, dar se așteaptă să crească la 5% până la finalul anului următor, odată cu scăderea prețului acestora sub 1.000 de euro. Piața de televizoare cu ecran plat a fost de aproxi¬mativ 500.000 de unități anul trecut.