În 2012, grupul sud-coreean Samsung Electronics Co. a vândut în întreaga lume peste 400 milioane telefoane mobile, devansând grupul finlandez Nokia Corp. şi devenind cel mai mare producător mondial de telefoane mobile. În primele trei luni din 2013, în Finlanda cota de piaţă a Samsung a urcat la 36% devansând Nokia, cu o cotă de piaţă de 33%, şi Apple, cu o cotă de piaţă de 14%, în timp ce alţi producători au înregistrat o cotă de piaţă de 16%.

Nokia a pierdut aproape 5 puncte procentuale din cota sa de piaţă în primul trimestru din 2013, a anunţat luna aceasta firma de cercetare Gartner Inc. Vânzările totale de telefoane mobile au crescut cu 0,7% în primele trei luni din acest an, datorită cererii pentru smartphones şi a vânzărilor în creştere în regiunea Asia Pacific care au compensat evoluţiile mai slabe din alte zone.
În rândul producătorului de telefonie mobilă, grupul sud-coreean Samsung şi-a menţinut în primul trimestru din 2013 poziţia de lider, cu o cotă de piaţă de 23,6%, înaintea companiei finlandeze Nokia, cu o cotă de piaţă de 14,8% şi firmei americane Apple cu o cotă de piaţă de 9%.

În perioada similară din 2012, Nokia avea o cotă de piaţă de 19,7%. Deşi Nokia a lansat recent un telefon de 15 euro pentru a-şi întări poziţia pe piaţa telefoniei mobile de bază, analiştii consideră că, pe termen lung, succesul companiei depinde de smartphone-uri datorită profiturilor mai ridicate şi a faptului că mai mulţi consumatori, inclusiv în statele emergente, vor să achiziţioneze telefoane mobile inteligente. Succesul vânzărilor celor mai recente modele Lumia şi Asha este crucial pentru Nokia, care încearcă să-şi recâştige cota de piaţă pierdută în faţa rivalelor Samsung şi Apple.

Sursa: Agerpres