Tranzacţia este în linie cu strategia francezilor de a-şi extinde gama de produse şi survine la scurt timp după ce compania a anunţat că pregăteşte pentru 2018 construcţia unei noi fabrici de parbrize pe platforma de la Călăraşi.  

„Achiziţia va permite grupului francez să îşi extindă amprenta industrială pentru a servi şi mai eficient piaţa mondială de faţade, aflată în continuă creştere şi pentru a-şi întări poziţia în piaţa aplicaţiilor industriale, cu o bază de costuri optimizată“, se arată într-un comunicat al producătorului.

Fabrica Pietta Glass Working din Vălenii de Munte funcţionează din anul 2000 şi este specializată în prelucrarea sticlei pentru aplicaţii industriale şi al elementelor vitrate pentru faţade. Unitatea de producţie a fost deţinută de italianul Alessandro Pietta (foto dreapta), un împătimit al raliurilor, care a moştenit afacerea de la tatăl său. Firma românească a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 20,4 mil. euro şi este estimat un nivel similar şi pentru anul în curs. Fabrica a raportat un profit de 2,73 mil. euro în 2015 şi are 453 de angajaţi, potrivit datelor comunicate la Ministerul Finanţelor Publice.

Anul trecut, Pietta Glass Working a investit 8 mil. euro într-o nouă secţie de producţie pentru geam termopan.

Saint-Gobain are la Călăraşi o platformă industrială pe care funcţionează trei linii de producţie de sticlă, în care francezii au investit circa 180 mil. euro. Noua unitate de producţie pe care compania vrea să o construiască aici va avea o capacitate de 500.000 de parbrize anual.

În acest an francezii mizează pe un avans al afacerilor cu 9-10% comparativ cu 2015, când Saint-Gobain Buliding Glass a ajuns la afaceri de circa 72 de milioane de euro.

Capacitatea de producţie în fabrica de la Călăraşi este de 21 milioane metri pătraţi de sticlă float.  Din aceasta, aproximativ 10 milioane de metri pătraţi este supusă unui proces de acoperire metalică în cadrul liniei de sputerizare magnetronică, iar alte 2 milioane de metri pătraţi de sticlă (atât float, cât şi sputerizată) intră pe linie de laminare.

În ceea ce priveşte vânzările companiei, 40% din producţie este direcţionată către piaţa locală. Restul de 60% din produsele fabricate în România ajung peste hotare, în 42 de ţări, printre care se numără Bulgaria, Turcia, Serbia, Ucraina, Republica Moldova, Ungaria, Grecia şi Croaţia.

Pe plan local, sticla produsă la Călăraşi este folosită în toate segmentele de piaţă, jumătate din cantitate fiind direcţionată către sectorul rezidenţial.

Până acum, francezii au investit un total de 320-330 mil. euro în cele 12 unităţi de producţie, grupate pe opt platforme industriale din Braşov, Brăneşti, Călăraşi, Ploieşti, Satu-Mare, Tulcea, Turda şi Suceava. 

Te-ar putea interesa și: