Anunțul a venit în contextul în care traficul pe Dunăre a devenit ultima rută prin care Ucraina poată să îşi exporte cerealele pe calea apelor, după ce Rusia a introdus o constrângere asupra porturilor ucrainene de la Marea Neagră.

Dunărea şi gurile de vărsare ale fluviului sunt aglomerate cu nave

Astfel, cerealele sunt încărcate pe barje care ulterior trec prin apele teritoriale ale României până în Portul Constanţa. Datele arată că atât Dunărea cât şi gurile de vărsare ale fluviului sunt aglomerate cu nave care încearcă să ajungă şi să iasă din porturile ucrainene.

„Încercăm să gestionăm aceste aglomerări cât mai bine putem pentru a decongestiona navigaţia pe Dunăre. În două zile vom autoriza aproximativ 30 de nave, cel puţin 12, dacă nu 14, astăzi iar restul mâine”, a spus Florin Uzumtoma, directorul Administraţiei Fluviale a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi.

De asemenea, acesta a spus că, în lunile mai şi iunie, Administraţia Fluvială a Dunării de Jos a autorizat un număr record de nave care au venit din porturile interioare ale Ucrainei, fiind vorba de peste 477 de nave pe lună.

„Lunile mai şi iunie au fost luni de vârf şi ne aşteptăm ca şi în august să avem o lună de vârf, în pofida a tot ceea ce s-a întâmplat”, a mai spus Florin Uzumtoma.

Portul Constanţa se adaptează la afluxul suplimentar de cereale din Ucraina

Amintim că peste 7 milioane de tone de tone de cereale ucrainene au trecut prin Portul Constanţa în prima jumătate a acestui an, comparativ cu 8,7 milioane de tone pe tot parcursul anului trecut.

„Suntem pregătiţi pentru cantităţi mai mari de cereale ucrainene”, a declarat Dan Dolghin, director de operaţiuni la Comvex, conform AFP.

Aceasta este una dintre companiile din Portul Constanţa care preiau cerealele care ajung aici prin intermediul trenurilor, barjelor şi camioanelor şi le încarcă pe nave.

De asemenea, Dan Dolghin a menţionat investiţiile de trei milioane de euro pe care compania sa le-a făcut în ultima perioadă pentru a-şi creşte capacitatea de descărcare a barjelor.

„Putem descărca nave la o viteză de 3.000 de tone pe oră, echivalentul a două trenuri”, a mai spus Dan Dolghin.