Costurile sunt estimate la 21 miliarde de dolari, potrivit Bloomberg.  Printre aceste companii se află giganți precum Alstom și Bouygues din Franța, Finmeccanica și UniCredit din Italia, Siemens din Germania,  Samsung din Coreea de Sud.
"Rusia nu a construit o linie de cale ferată de mare viteză, deși în alte state se construiesc de circa  60-70 de ani. Candidații posibili au acumulat experiență, acest aspect fiind luat în considerare la alegerea câștigătorului”, a spus Ielena Sebunina, director adjunct al companiei OAO High-Speed Rail Lines, o companie a monopolului de stat care controlează rețeaua de căi ferate, citată de Bloomberg.
Potrivit acesteia, compania pe care o reprezintă va anunța o listă scurtă a celor interesați de licitație, în toamna acestui an, care va fi urmată de negocieri mai detaliate.
Conform planului de organizare a Cupei Mondiale din 2018, Rusia a promis să construiască până la finele lui 2017 noi legături între orașele care vor găzdui meciurile. Totodată, câștigătorul licitației pentru ruta Moscova-Sankt Petersburg va avea dreptul să opereze calea ferata, cu o lungime de 660 km, pentru o perioadă de 30 de ani.