În primul trimestru al 2012 Romtelecom a înregistrat semnale bune din punct de vedere financiar, reflectate, printre altele, în valoarea EBITDA Pro Forma de 40,4 milioane euro.

Scăderea veniturilor este de aproximativ 3% de la an la an, în comparaţie cu cea de aproximativ 8% înregistrată anul trecut, reflectând schimbările în strategia comercială a companiei, diminuarea amortizarii şi stabilizarea generală a economiei. De asemenea, în ciuda creşterii costurilor generate de conţinutul TV, cheltuielile operaţionale au scăzut cu 2,8% în primul trimestru al 2012, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, datorită reducerii personalului şi a costurilor echipamentelor.
 
“Aproape jumătate dintre clienţii companiei folosesc acum de la Romtelecom două servicii indispendabile pentru orice gospodarie: TV sau broadband şi voce fixă. Acesta este rezultatul strategiei de promovare a pachetelor, care pot fi personalizate de clienţi în funcţie de propriile nevoi şi sunt, de asemenea, mai avantajoase din punct de vedere al preţurilor”, potrivit lui Anastasios Tzoulas, Director Executiv Financiar, Romtelecom.

Pachetele sunt, de asemenea, abordarea potrivită pentru a echilibra scăderea veniturilor generate de liniile fixe, care a produs rezultate încurajatoare până la acest moment. Numărul utilizatorilor de internet şi TV a continuat să crească ajungând să atingă împreună 2,3 milioane, la o rată de creştere care reflectă un comportament mai prudent din partea consumatorilor. Pe segmentul business, Romtelecom continuă să fie lider de piaţă pentru segmentele de telefonie fixă, internet fix şi VPN.  
 
În timpul primului trimestru s-au desfăşurat două iniţiative End2End care au fost începute la sfârşitul lui 2011. Este de aşteptat ca acestea să aibă un impact semnificativ atât asupra felului în care compania îşi desfăşoară activitatea, cât şi asupra experienţei clienţilor. End2End înseamnă revizuirea tuturor proceselor, a fiecărui pas de la comandarea unui serviciu până la instalarea efectivă a acestuia şi de la înregistrarea unei defecţiuni până la soluţionarea acesteia. Mai departe, înseamnă corectarea a ceea ce nu merge bine în fiecare dintre aceste faze, cu obiectivul final de a oferi o experienţă mai buna clientului prin asigurarea unei eficienţe interne crescute.