Potrivit raportului Hootsuite: DIGITAL 2021 despre situația mediului digital la nivel global, dar și aplicat pe fiecare țară în parte, 97% dintre români utilizează un smartphone.

Samsung, Huawei şi Apple, cele mai utilizate trei mărci de telefoane

Conform unui sondaj online derulat pe website-ul Telekom Romania în perioada 10-11 martie 2021, la care au participat 9905 respondenți, brandul de telefoane mobile utilizat de majoritatea clienților Telekom este Samsung, care a înregistrat peste jumătate din totalul opțiunilor exprimate (58,5%).

Pe poziția a doua se află Huawei, cu un procent de 20,9%, urmat de Apple cu 9,7% dintre preferințe și Xiaomi cu 4,2% voturi.

La categoria „Alte branduri de telefoane utilizate”, care a înregistrat un procent de 6,7%, clienții Telekom au indicat Nokia, Motorola, Oppo, HTC, LG, Allview, Asus, iHunt, Sony, Alcatel, Lenovo.

Ce motive au românii să-şi schimbe un smartphone?

Când vine vorba de perioada de utilizare a dispozitivelor mobile, peste 40% dintre respondenți au precizat că dețin actualul telefon de doi ani sau mai mult. Frecvența cu care apar noi modele de telefoane, atractivitatea noilor funcționalități, dar și ofertele producătorilor și operatorilor ar putea fi principalii factori care stau la baza deciziei de a achiziționa un nou dispozitiv.

Telekom Romania își adaptează constant portofoliul de produse, pentru a le oferi clienților oferte personalizate pe nevoile și preferințele acestora. Astfel, clienții pot achiziționa, împreună cu un abonament mobil cu internet 4G, pe bune, minute și SMS-uri naționale nelimitate, un telefon mobil în rate pe factura Telekom, fără credit la bancă, fără dobândă și fără avans.

Aceștia pot alege, spre exemplu, dintre Samsung Galaxy A12 la 7 euro/lună, Samsung Galaxy A51 la 9 euro/lună, Huawei P smart 2021 la 6 euro/lună, Huawei P40 Lite la 8 euro/lună sau Xiaomi Redmi Note 9 Pro la 8 euro/lună (TVA-ul este inclus în prețul telefoanelor).

Despre sondaj

Telekom Romania a derulat un sondaj online, anonim, în perioada 10-11 martie 2021, la care participarea a fost deschisă oricărui vizitator al website-ului www.telekom.ro, fără nicio cerinţă de identificare a persoanei, locaţiei, vârstei sau oricărui alt indicator demografic, care să ofere o indicaţie de eşantion reprezentativ.