Românii sunt din ce în ce mai interesaţi de turismul intern, lucru demonstrat de vânzările din luna iulie, când majoritatea au optat pentru destinaţii de vacanţă în ţara noastră, potrivit Eximtur.

“Dacă la finele primului semestru din 2009, diferenţa de vânzări pe turism intern, faţă de perioada similara din 2008 era de -25%, vânzările din luna iulie au redus diferenţa, la 7 luni, bineînţeles, la -15%”, a declarat Lucia Morariu, Director general al Eximtur.

Potrivit acesteia, tendinţa este motivată de introducerea tichetelor de vacanţă şi de ofertele speciale lansate pentru toate staţiunile de pe Litoral.

Turiştii vor acum doar cazarea!

De asemenea, tot mai multi turişti solicită numai servicii de cazare în detrimentul celor de cazare şi masa. Excepţie sunt însă sejururile la hotelurile care oferă servicii all-inclusiven sau în sistem bufet.

“Se remarcă mari diferenţe în interesul turiştilor şi pentru un hotel sau altul, în funcţie de experienţa acestora din anii trecuţi vis-à-vis de calitatea serviciilor”, mai spune Lucia Morariu. Astfel, pentru unele hoteluri au fost înregistrate vânzări mai mari comparative cu 2008, în timp ce pentru alte unităţi vânzările s-au redus chiar şi cu 50%. 

Cu toate că litoralul rămâne destinaţia de vacanţă preferată de majoritatea românilor care aleg să faca un sejur în România, s-a observat în ultima perioadă o crestere a interesului si pentru alte zone.

“Este vorba de destinaţii în care au apărut multe locaţii noi cu conditii bune. De exemplu: Delta Dunării,  Băile Felix, Băile 1 Mai, Buziaş, Bran – Moeciu, Olăneşti, Tuşnad, Bazna, Borşa Maramureş, Buşteni, Calimăneşti-Căciulata, Geoagiu, Gura Humorului sau Paltiniş”,  a declarat Morariu.

Interes crescut pentru hotelurie noi sau renovate

De asemenea, potrivit Eximtur, turiştii sunt foarte încântaţi de calitatea dotărilor în hotelurile noi sau renovate, de condiţiile naturale oferite de Litoralul românesc al Mării Negre şi de activităţile şi evenimentele locale care s-au înmulţit. Cu toate acestea, o parte dintre turiştii care râmăn în ţară se plâng de serviciile umane şi de nivelul preţurilor.

Agentia de turism Eximtur a anunţat de asemenea că a vândut pachete turistice în valoare de 1,2 milioane de lei de la începutul programului, ritmul cel mai accelerat de creştere fiind în luna iulie.

Eximtur a raportat în 2008 o cifră de afaceri de 40,5 milioane euro şi mizează în acest an pe menţinerea business-ului.

SURSA: Eximtur