Potrivit acestora, scăderea dramatic a vânzărilor  din ultima perioadă s-a datorat nu numai crizei şifiscalităţii ridicate, ci şi informaţiilor eronate apărute în piaţă referitoare la calitatea produselor autohtone.

“În ultima perioadă ne-au scăzut dramatic vânzările, firmele din domeniu înregistrând reduceri cuprinse între 20 şi 50%, din cauza percepţiei greşite a consumatorilor vizavi de producţia şi industria românească a cărnii. Această percepţie pleacă de la faptul că anumiţi specialişti, nutriţionişti, îşi spun părerea asupra compoziţiei unui produs, dar nu prezintă niciodată dovezi clare care să le susţină afirmaţiile. Mezelurile vândute pe piaţa internă nu sunt diferite de ceea ce exportăm sau de ceea ce se produce în Uniunea Europeană”, a declarat preşedintele Asociaţiei Române a Cărnii, Radu Timiş.

Reprezentanţii mezelarilor leagă declanşarea campaniei denigratoare asupra mezelurilor româneşti de obţinerea de către România a acordului de a exporta în UE, începând cu anul 2012.

“Imediat după succesul înregistrat la începutul acestui an referitor la reluarea exportului de carne proaspătă de porc în ţările UE a început o avalanşă de informaţii negative potrivit cărora produsele noastre nu sunt bune. Cred că deranjăm o parte din marii producători europeni din punct de vedere al competiţiei, pentru că au scăzut importurile din UE şi de la lună la lună cresc exporturile noastre pe piaţa UE”, a spusTimiş.

Piaţa mezelurilor se ridică în acest moment la 1,2 miliarde euro, iar 95% din ceea ce se consumă din acestă industrie este produs în România, chiar dacă 70% din materia primă folosită se aduce din import. Industria de procesare a cărnii din România are în prezent 200 de unităţi agreate pentru export în UE, schimburi intracomunitare cu 18 ţări şi 20.000 de angajaţi direct şi în jur de 500.000 oameni integraţi în industrii colaterale.