Astfel, potrivit sursei citate, numărul vehiculelor noi înmatriculate în România a scăzut, în decembrie, cu 33,31%, până la 9.675 de unităţi, comparativ cu perioada similară din anul 2010, iar pe segmentul autoturismelor scăderea a fost de 38,09%, de la 12.472 unităţi la 7.721 unităţi.

Cea mai vândută marcă, în ultima lună a anului trecut, a continuat să fie Dacia, cu 2.271 unităţi, în scădere cu 32,48% faţă de aceeaşi lună din 2010, când se consemnau 3.364 exemplare comercializate.

În topul mărcilor auto noi înmatriculate în România, pe locul secund s-a clasat Volkswagen, cu 817 unităţi (-23,43%), Renault – cu 740 unităţi (-20,26%) şi Skoda – cu 664 unităţi (-18,73%).

Pe segmentul tipurilor de vehicule, cel mai mare salt al înmatriculărilor a fost înregistrat, în decembrie, de tractoare (30 unităţi, creştere de 66,67%), urmate de remorci (427 unităţi, +45,24%), semiremorci (117 unităţi, +25,81%) şi autovehicule cu destinaţie specială (104 unităţi, +13,04%).

La polul opus, procente negative ale înmatriculărilor au înregistrat autobuzele şi microbuzele, cu 20 de unităţi (-83,05%), mopedele şi motocicletele (46 unităţi, -47,13%), autoturismele (7.721 unităţi, -38,09%) şi autovehiculele de transport mărfuri (1.210 unităţi, -9,23%).

Conform DRPCIV, în decembrie 2011, cele mai rare mărci înmatriculate au fost: Jaguar şi SsangYong (câte cinci unităţi), Infiniti (trei unităţi), Lancia si Saab (câte două unităţi) şi Ferrari, Geely şi Maybach (câte o unitate). 
SURSA: Agerpres