OTE, acţionarul majoritar al Romtelecom, a anunţat, joi, rezultatele financiare ale companiei pentru al doilea trimestru al anului 2008, conform standardelor IFRS.

         În al doilea trimestru din 2008, venitul operaţional al Romtelecom a crescut cu 2,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Compania a reuşit să ţină sub control rata deconectărilor, menţinând relativ stabil numărul de linii telefonice fixe, astfel încât veniturile generate de noile servicii (Internet broadband, date pentru segmentul de business, TV) sa compenseze scăderea veniturilor din telefonia fixă tradiţională.

Serviciile de date şi televiziune prin satelit au înregistrat creşteri semnificative, continuând tendinţa din anul precedent. Numărul de clienţi atât pentru serviciile de TV prin satelit (Dolce), cât şi pentru ADSL (Clicknet) a depăşit jumatate de milion. Numarul liniilor de ADSL, separat, s-a triplat pe durata unui an, iar numarul de utilizatori Dolce a fost mai mult de dublu fata de 30 iunie 2007. Serviciile de date (ADSL, VPN, alte servicii broadband) au crescut cu 48% în al doilea trimestru al 2008 în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precendent.

Utilizarea serviciilor de voce ale Romtelecom a înregistrat de asemenea creşteri semnificative: în al doilea trimestru al anului, traficul corespunzator convorbirilor interurbane (naţionale) a crescut cu 24% în comparaţie cu al doilea trimestru din 2007, în timp ce traficul pentru convorbirile locale a crescut cu 14%. Creşterea traficului a fost generată de noile oferte lansate de Romtelecom, ce cuprind convorbiri nelimitate în reţeaua proprie, precum şi a altor operatori de telefonie fixă. Avand rata deconectărilor de la serviciile de voce sub control, numărul liniilor de telefonie fixă a scăzut cu o rată mult mai mică, de aproximativ 3% pe an, de la jumătatea anului 2007, fata de 18% – procentul inregistrat intr-o perioada anterioara similara. Romtelecom are aproximativ 3 milioane de linii de telefonie fixă în portofoliu.

         Lansarea unei mari varietăţi de noi pachete şi servicii s-a regăsit şi în creşterea cheltuielilor, în timp ce procesul de transformare al organizaţiei, precum şi cel de repoziţionare pe piaţă, au dus la creşterea costurilor operaţionale. Creşterea traficului internaţional pentru serviciile de voce, generată de ofertele îmbunătăţite ale Romtelecom, a condus la costuri mai mari de interconectare, cu aproximativ 6,8%. Toate acestea au generat o scădere a venitului operaţional înainte de depreciere şi amortizare (OIBDA) de aproximativ 7,3% în comparaţie cu al doilea trimestru al anului 2007.

Sursa: Romtelecom