„Sunt încrezător că vom fi în fața rivalilor noștrii cel mai târziu în 2020”, a declarat Zetsche publicației germane Boersen-Zeitung, adăugând că speră ca această victorie să fie obținută în timul mandatului său la conducerea gigantului german. Contractul șefului Daimler se încheie în februarie însă este de așteptat ca acesta să fie prelungit cu minimum trei ani.
Din nefericire, Zetsche are o misiune dificilă pentru că este nevoit să majoreze vânzările menâinând sau chiar crescând profitul companiei pentru a fi susținut de acționari. De altfel, Daimler a anunțat deja că trebuie să taie costurile divizieie Mercedes-Benz cu circa două miliarde de euro până în 2014 pentru a se încadra în limitele profitului estimat. În octombrie, grupul a dezvăluit că se așteaptă să rateze ținta de profit operational din acest an cu aproximativ 1 miliard de euro. Zetsche a pus această nereușită pe seama imposibilității grupului său de a tine pasul cu rivalii de la BMW și Audi în special pe piața din China.
Aăteptările lui Dieter Zetsche sunt însă, deocamdată, contrazise de prognozele institutelor de analiză a pieței auto. Astfel, HIS Automotive estimează că BMW își va securiza poziția de lider în 2013 printr-o creștere a vânzărilor cu 4,6% ajungând la 1,54 de milioane de unități livrate clienților. În același timp, Audi, divizia premium a grupului Volkswagen, va avea o creștere de circa 1,1% ceea ce corespunde vânzării a 1,44 milioane de autovehicule.
În privința Mercedes-Benz, analiștii IHS estimează o revenire pe poziția a doua în 2013, după ce, în 2011 a pierdut acest loc în favoarea celor de la Audi. Vânzările prognozate pentru divizia premium a Daimler în 2013 sunt de 1,46 milioane de unități.