Sondajul a fost realizat în această perioadă de incertitudini generate de infamul coronavirus. 21% dintre români, cel mai mare procent dintre ţările europene incluse în sondaj, au indicat o performanţă peste aşteptări, în ultimele luni, a băncilor la care sunt clienţi, conform cercetării „Financial Pulse Survey”, potrivit agerpres.ro

De asemenea, 61% au declarat că interacţiunile cu banca au fost conform aşteptărilor lor.

Serviciile disponibile prin intermediul telefonului mobil sau online

Aproape o treime dintre respondenţi (31%), cel mai probabil mai puţin experimentaţi digital, s-ar simţi mai confortabil dacă banca i-ar ajuta să devină mai familiarizaţi cu cât mai multe dintre serviciile disponibile prin intermediul telefonului mobil sau online pentru tranzacţii sau alte interacţiuni cu banca.

Trebuie menționat că datele centralizate de către specialiştii McKinsey & Company arată că peste 70% dintre români sunt conectaţi, în această perioadă, la platformele web sau aplicaţiile mobile ale băncilor. În acest context, mai mult de jumătate dintre persoanele intervievate au declarat că sunt foarte satisfăcute de canalele digitale vs. aproximativ 30% privind cele non-digitale.

54% dintre români consideră că situaţia lor financiară curentă este destul de precară

Primul set de rezultate al „Financial Pulse Survey”, comunicat în luna iulie, a arătat că 54% dintre români consideră că situaţia lor financiară curentă este destul de precară. Totodată, aproape 50% dintre consumatori au înregistrat o reducere a veniturilor şi a economiilor, în timp ce mai puţin de 33% au reuşit să îşi reducă cheltuielile casnice.

Un român din şase (60%) au economii suficiente pentru cel mult patru luni sau chiar mai puţin, la care pot apela în eventualitatea pierderii locului de muncă sau a scăderii veniturilor.

„Financial Pulse Survey” a fost realizat în România în iunie 2020 şi a cuprins peste 500 de respondenţi. Rezultatele au fost ajustate, astfel încât cifrele să reflecte populaţia din România cuprinsă între 18 şi 80 de ani.