Grupul Renault şi-a făcut târziu intrarea pe piaţa din India şi anul trecut a vândut doar 1.500 de autovehicule. "Renault vrea să multiplice cu 20 acest număr până în luna decembrie", a declarat directorul Renault India, Marc Nassif, cu ocazia lansării versiunii diesel a berlinei Fluence pe piaţa din India.

În anul 2010 Renault a abandonat proiectul de a intra pe piaţa din India printr-un joint venture cu firma indiană Mahindra and Mahindra care să fabrice modelul Logan, optând în schimb să meargă singur printr-o abordare de sus în jus, lansând produse pe segmentul premium.

"Suntem în întârziere, dar nu prea mult. Avem de gând să intrăm în mod rapid pe piaţa din India cu cinci lansări în 15 luni" a declarat Marc Nassif. În prezent Renault comercializează în India modelele Fluence, Koleos şi Pulse. În plus, reţeaua de dealeri a Renault din India ar urma să crească de la 11 în 2011, la 100 la finele acestui an.

Piaţa auto din India este dominată de grupul Maruti, deţinut de grupul japonez Suzuki, chiar dacă şi alte firme străine, precum GM şi Toyota, au început să-şi construiască o prezenţă puternică în această ţară cu 1,2 miliarde de locuitori. Federaţia producătorilor de automobile din India prognozează o creştere a pieţei de 11-13% în exerciţiul fiscal 2012-2013.
Sursa: Agerpres