Renault a făcut vineri aluzie la o potenţială diminuare a dividendelor, după ce a redus perspectivele privind vânzările şi profiturile din cauza evoluţiilor de pe pieţele auto globale, transmit Reuters şi Bloomberg.

Producătorul auto francez se aşteaptă la o scădere a cererii pe plan global cu 4% anul acesta, faţă de un declin de 3% previzionat anterior. Renault i-a şocat pe investitori săptămâna trecută când a emis un avertisment de profit şi a anunţat că anul acesta fluxul de numerar ar putea să nu fie pozitiv.

„Vom face o revizuire exactă a situaţiei noastre în ceea ce priveşte rezultatele financiare şi generarea fluxului de numerar la finalul anului. Apoi vom convoca Consiliul de Administraţie pentru a decide care va fi politica de dividende adecvată”, a afirmat directorul interimar Clotilde Delbos.

În următoarele luni, vor fi revizuite toate aspectele afacerii – inclusiv participarea Renault la Marele Premiu de Formula 1, a adăugat oficialul.

„Sunt perspective reduse privind redresarea vânzărilor în viitorul apropiat, astfel încât compania va căuta noi parteneri cărora să le vândă maşini şi componente”, a precizat Delbos.

Renault nu a mai redus dividendele din 2011. Vineri, acţiunile companiei înregistrau un declin de 0,5% la Bursa de la Paris.

Renault a anunţat vineri o scădere a vânzărilor în trimestrul al treilea, ca urmare a declinului producţiei partenerilor Nissan şi Daimler, închiderii pieţei iraniene şi scăderii cererii pentru automobile echipate cu motoare diesel.

În perioada iulie-octombrie, veniturile realizate de grupul Renault au scăzut cu 1,6%, până la 11,296 miliarde euro, în timp ce înmatriculările mondiale ale grupului, care cuprinde mărcile Renault, Dacia, Lada, Alpine, Renault Samsung Motors şi Jinbei Huasong, au scăzut cu 4,4% până la 852.198 vehicule.

Conform cifrelor publicate vineri, scăderea vânzărilor în trimestrul al treilea a afectat în principal marca Renault, în cazul căreia livrările de autoturisme şi utilitare au scăzut cu peste 10% în trimestrul al treilea. În schimb, în cazul mărcii Dacia, livrările au crescut cu 9,3% în trimestrul al treilea până la 166.176 unităţi. Pe ansamblul primelor nouă luni, un număr de 563.268 de autoturisme şi utilitare marca Dacia au fost vândute la nivel mondial.

Pe piaţa din România, grupul Renault a vândut în primele nouă luni ale acestui an 52.871 de vehicule, ceea ce plasează România pe locul 15 în clasamentul celor mai importante pieţe pentru grupul francez.

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană.