”Am înțeles că, de curând, s-a aprobat într-un Consiliu de Administrație ca aceste taxe să fie mai mari decât pe Otopeni începand cu luna martie, 2012”, spune Gheorghe Răcaru, director de strategie al Blue Air. Este clar că acest lucru va accelera și mai mult trecerea companiilor aeriene low-cost pe Otopeni. Implicit, va crește prețul pe care un călător îl plătește pentru o cursă low-cost. ”Acum, după finalizarea terminalului de business de la Băneasa, este de așteptat să înceapă lucrările în zona de plecare, ceea ce înseamnă că nu vom mai putea opera acolo”, detaliză Răcaru.
Recent, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat că, odată cu finalizarea lucrărilor de la terminalul de aviaţie generală şi business, cei care doresc să investească în România au la dispoziţie un aeroport modern, cu toate facilităţile. ”Celor care se plâng de mutarea curselor low-cost pe Aeroportul Otopeni le spun că pasagerii vor putea astfel să beneficieze de serviciile unui aeroport modern şi nu de un aeroport care arată ca o autogară’”, a subliniat Boagiu.
De altfel, acest nou terminal a fost realizat tocmai pentru finalizarea mutării curselor low-cost pe Otopeni, preconizată ”oficial” pentru primăvara acestui an, odată cu creșterea taxelor, urmând ca Băneasa să devină un aeroport de business. Potrivit reprezentanţilor aeroportului, celelalte două terminale ale Aeroportului urmează să fie şi ele modernizate.