Puțini știu, dar la bază Rareș Bogdan nu este jurnalist. Acesta s-a născut pe 17 septembrie 1974. A absolvit Liceul Teoretic „Lucian Blaga” şi este licenţiat al Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, Facultatea de Ştiinţe Politice şi Administrative. Tot la Universitatea „Babeş-Bolyai” a urmat un masterat în ştiinţe politice.

Deși este în insolvență, se pare că postul la care lucrează îi achită un salariu deloc de neglijat. Însă, Rareș Bogdan generează și încasări consistente. În 2017, jurnalistul a dezvălui că a adus venituri de 154.000 euro pentru Realitatea TV doar într-o singură lună: „Ştii câţi bani a făcut emisiunea mea pentru postul ăsta, doar luna trecută? 154.000 de euro au încasat ăia, în urma emisiunii mele. Eu având un contract de 10 ori mai mic. Ba de vreo 10-12 ori mai mic. Am 5 talkshow-uri pe săptămână, 3 ore pe seară, şi fac cam 40% din bugetul Realităţii TV, atâta se încasează în urma publicităţii vândute pe Jocuri de Putere”, spunea Rareş Bogdan în urmă cu un an.

 

Acest lucru înseamnă că încasa un salariu de aproximativ 15.000 de euro pe lună. Alți bani i-ar fi primit de la compania de stat Hidroelectrica, iar pe această temă au existat multe comentarii.

În perioada 2006-2012, Hidroelectrica, a decontat către Trend Communication, societatea care l-a avut acționar pe realizatorul de televiziune Rareș Bogdan, plăți în valoare totală de circa 486.440 de lei, TVA inclus. Contractele au avut ca obiect servicii de ”analiză calitativă și sinteză privind imaginea de ansamblu în media a SC Hidroelectrica SA”, precum și servicii de ”realizare a unor rapoarte de audit ce includ strategii media imediate pentru contracararea efectelor campaniilor sau materialelor negative de presă la adresa beneficiarului, precum și tactici de contrabalansare a aparițiilor negative cu cele pozitive”. Contractele s-au derulat – cu intermitențe, în perioada 2006-2012, ultimul contract fiind reziliat la intrarea Hidroelectrica în insolvență.

Rareș Bogdan a declarat că a renunțat demult la părțile sociale din companie și că acum aceasta se află sub patronatul fratelui său. El a dorit să transmită că nu are avea nicio implicare în acest contracte, însă a ridicat multe semne de întrebare.

Te-ar putea interesa și: