Astfel, lucrările vor include complexul Gara de Nord, cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale coridoarelor pan-europene de transport feroviar IV şi IX.
Prin memorandum se asigură cadrul juridic pentru cooperarea în regim de parteneriat public-privat direct şi prin intermediul companiilor sub autoritate, din domeniul infrastructurii din zona Bucureşti.

Aceasta va include toate echipamentele, facilităţile şi elementele de infrastructură care corespund unei staţii de cale ferată moderne, cu scopul de a simplifica şi fluidiza traficul feroviar de la Chitila la Gara Bucureşti Progresul, legătura prin tunel spre Gara Obor şi legătura prin tunel spre Gara de Sud, cu scopul de a transforma Gara de Nord dintr-o staţie capăt de linie într-o conexiune directă.

Ministerele Transporturilor din România şi Belgia vor contribui în mod direct cu suport executiv, tehnic şi administrativ la implementarea acestui proiect, sprijinindu-se reciproc şi asigurând schimbul de informaţii necesar pentru realizarea  Memorandumului de Înţelegere, în conformitate cu legislaţia relevantă. Ministerele vor sprijini societăţile aflate în subordinea lor în accesarea de fonduri şi prin crearea de valoare adăugată din terenurile care aparţin staţiilor de cale ferată.