După un an de transformare şi regândire a afacerii, Propaganda estimează pentru 2009 o creştere a cifrei de afaceri cu 30%. Pentru a atinge aceste obiective, Propaganda şi-a întărit încă de anul trecut echipa cu seniori, a luat măsuri de eficientizare a afacerii, dar şi a bugetelor clientului, adăugând valoare fiecărui proiect prin conceptul de creative marketing.

“Piaţa de publicitate resimte acut în acest moment efectele crizei. Facem însă în aşa fel încât toate calităţile agenţiei să fie puse în evidenţă de conjunctura economică. Nu avem niciun plan de criză cum au alte agenţii multinaţionale deoarece noi lucrăm pentru Clienţii noştri ca şi cum ar fi businessul nostru, şi acest lucru de ani buni, nu de când este criză şi trebuie să arătăm clienţilor că ştim cum să găsim soluţii de criză. Aşa se explică relaţiile de parteneriat şi de încredere reciprocă. Sper ca filozofia Propaganda să fie mai cunoscută şi în această perioadă în care se impun soluţii diferite, care pot veni nu numai din zona de publicitate ci şi din zona de marketing, soluţii care să funcţioneze în realitate, nu doar în cărti. Iar Clienţii care doresc o abordare diferită, care să le maximizeze expunerea atât din punct de vedere creativ cât şi media, să ne dea o temă concretă. Sunt convins că îi vom suprinde plăcut”, spune Adrian Ţuluca, General Manager Propaganda.

Prioritatea începutului de an a constat în consolidarea departamentului de media prin venirea Svetlanei Bulacu în poziţia de Media Director, dar şi în implementarea unor sisteme proprii de eficientizare a activităţii media. Anul trecut departamentul de media a contribuit cu numai 30% la cifra de afaceri a companiei. Estimările pentru acest an vizează o contribuţie de peste 50% în contextul în care Propaganda este membru fondator al Agenţiei Române de Media – ARM (alaturi de Next Advertising, Odyssey şi Spoon Media), poll media care cumulează bugete de peste 30 milioane euro.

2008 a însemnat consolidarea Propaganda şi prin înfiinţarea departamentului de branding şi identitate vizuală din cadrul departamentului de creaţie, departament care consolidează oficial capabilităţile de branding ale Propaganda, dovedite prin proiecte de anvergură cum ar fi: Napolact, Clal România Asigurări – Reasigurări.

“Împreună cu Eye PR, agenţie specializată în relaţii publice şi evenimente, parte a grupului nostru de comunicare, dar şi a diviziilor recent înfiinţate, putem oferi clienţilor noştri servicii de comunicare integrată, presupunând o alocare mai eficientă a bugetelor de publicitate. Lucrăm în continuare la dezvoltarea capabilităţilor de marketing – comunicare ale Propaganda prin dezvoltarea unor divizii specializate”, explică Adrian Ţuluca.

Pentru 2009 Propaganda îşi propune abordarea unor domenii şi clienţi noi, care nu au existat până acum în portofoliul agenţiei. Primul pas în 2009 a fost făcut prin câştigarea recentă a pitchului pentru una din campaniile de imagine ce urmează să fie implementată de BRD. Implicarea în proiect, dorinţa de a lucra cu BRD şi înţelegerea nevoilor clientului au fost atuurile Propaganda în acest pitch.

Propaganda a propus multă empatie în comunicare şi simplitate în loc de sforţarea tipică a agenţiilor.

“Personal îmi doream de mult în portofoliul agenţiei o bancă. Pentru că simţeam că poate fi o provocare, şi cum am încredere în echipa Propaganda, ştiam că tema poate  fi rezolvată. Nu ştim ce au propus restul agenţiilor din pitch, dar cred că diferenţierea a făcut-o modul de abordare a proiectului”, spune Adrian Ţuluca.

După ce 2008 a însemnat un an de transformare , prin venirea în agenţie a Mădălinei Oanţă – Client Service Director şi Andrei Tripşa – Creative Director, în 2009 Propaganda îşi propune să crească calitativ prin profesionalizarea echipei, dar şi prin focusul echipei pe proiecte importante şi relevante.

“2008 a însemnat şi câştigarea unor premii importante sau nominalizări la festivaluri cunoscute: nominalizarea de la Cannes pentru EsteticLine, premiul şi nominalizarea de la Portoroz obţinute pentru Festivalul de publicitate AdFel, 3 premii Effie şi o nominalizare la Grand Effie. Toate acestea reprezintă o nouă confirmare a direcţiei bune în care ne dezvoltăm. Ne pregătim pentru mai multe premii în 2009 şi pentru campanii care să reflecte cu adevărat filozofia Propaganda – creative marketing”, spune Andrei Tripşa, Creative Director Propaganda.

Bazându-se pe forţa unei echipe de aproximativ 50 de profesionişti, Propaganda pune în slujba clienţilor pentru care lucrează trei principii care stau la baza viziunii şi dezvoltării agenţiei – marketing creativ, soluţii reale de comunicare şi pragmatism.

Printre clienţii agenţiei se numără: Friesland Foods, Tchibo, Cesarom, Sanex, Radio Guerrilla & Radio Gold, Centre Ville, Bursa de Valori Bucureşti, Terapia Ranbaxy, Kia Motors, Orkla Foods, Bere Azuga, Prodvinalco, Clal România Asigurări – Reasigurări. Anul trecut agenţia a avut o cifră de afaceri de 6 milioane euro (fără Eye PR).

Eye PR , agenţie de relaţii publice, public affairs şi evenimente, parte a grupului Propaganda, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de peste 0.6 milioane euro, printre cei mai importanţi clienţi numărându-se MSD, Pfizer, Hörmann, Bere Azuga, Clal România Asigurări – Reasigurări.