Guvernul spaniol a anunțat că va prelungi programul său de casare a vehiculelor vechi menit să revigoreze piața auto. După ce suma inițială de 150 mil. euro pusă la începutul anului la dispoziția cetățenilor care vor să caseze o mașină veche și să îcumpere una nouă s-a epuizat, oficialii de la Madrid au declarat că sunt gata să o suplimenteze cu încă 70 mil. euro. Conform vicepremierului spaniol Soraya Saenz de Santamaria, efectele programului sunt pozitive și, drept urmare, trebuie prelungite. „Programul Rabla” spaniol, asemănător celui românesc, bonifică toate persoanele care casează un vehiul vechi și cumpără apoi unul nou cu 2.000 de euro. Doar că, din această sumă, doar 1.000 de euro sunt bani publici, restul fiind participația producătorului.
Asociația Producătorilor Spanioli de Automobile (ANFAC) a salutat decizia guvernului considerând că prelungirea programului va ajuta economia statului iberic să se dezvolte. Grație programului, piața auto spaniolă – aflată în scădere în ultimii patru ani –, a înregistrat în prima jumătate a anului un recul de doar 4,9%, mai mic decât cel al întregii piețe europene (-6,6%). Cu toate acestea, unii analiști economici susțin că efectele sunt departe de așteptări și că dovada este continuarea reducerii vânzărilor de vehicule noi. Anul trecut, înmatriculările de autoturisme din Spania au totalizat 699.589 de unități, în scădere de la 808.051 cu un an în urmă. Și în 2010 ibericii au înmatriculat mai multe mașini (982.015). Anul 2008 a fost ultimul în care vânzările de mașini noi din Spania au depășit 1 milion de exemplare, iar în 2007, anul premergător crizei, în statul din Peninsula Iberică se vindeau 1.614.835 de unități.