Profitul înainte de plata dobânzilor, impozitelor, şi câştigurilor excepţionale a înregistrat un declin de 0,7%, la 1,09 miliarde de euro (1,42 miliarde de dolari), de la 1,1 miliarde de euro în 2010, în linie cu estimările analiştilor, scrie Agerpres.
Compania se aşteaptă la o scădere a vânzărilor de 3-4% în Europa în 2012, al cincilea an consecutiv de declin, în timp ce pe piaţa din Franţa Renault estimează o scădere a vânzărilor de 8%.

Pe plan mondial vânzările Renault au crescut anul trecut cu 3,6%, la nivelul record de 2,72 milioane de maşini şi vehicule uşoare, deoarece pieţele emergente au compensat declinul din Europa. Veniturile au urcat anul trecut cu 9,4%, la 42,6 miliarde de euro.

Directorul general al Renault, Carlos Ghosn, a afirmat joi că, în funcţie de evoluţia pieţelor auto din Europa, ‘ne putem aştepta la plata dividendelor din operaţiile de bază ale Renault’ pentru 2012 sau 2013. Pentru acest an compania intenţionează să plătească un dividend de 1,16 euro pe acţiune.

Joi dimineaţă acţiunile Renault au urcat la bursa de la Paris cu 4,8%, la 37,94 euro. Anul acesta acţiunile au crescut cu 39%, evaluând compania la 11 miliarde de euro.

Livrările Renault în afara Europei au crescut cu 19% anul trecut, reprezentând 43% din vânzările companiei, faţă de 37% în 2010. Vânzările în Brazilia, care anul trecut a devenit a doua mare piaţă naţională a Renault, depăşind Germania, au urcat cu 21%, iar cota de piaţă a crescut cu 0,9 puncte procentuale, la 5,7%. În Rusia vânzările au crescut cu 60%.

Compania Dacia, de la Mioveni, a fost preluată de Renault în anul 1999. Renault a lansat până în prezent şapte modele sub marca Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Logan MCV, Dacia VAN, Dacia Logan Pick-Up, Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway şi Dacia Duster.