Profitul net al Yahoo a crescut cu 50,8% în trimestrul al doilea, la 213,3 milioane de dolari, peste estimările analiştilor, însă veniturile au fost sub aşteptări, din cauza scăderii cheltuielilor companiilor pe publicitate, determinând scăderea acţiunilor companiei cu peste 6%.

Veniturile sub aşteptări ridică noi semne de întrebare în privinţa eforturilor Yahoo de a-şi consolida trendul de creştere a vânzărilor, dar şi în ceea ce priveşte situaţia de pe piaţa publicităţii pe internet.

Deşi compania a reuşit să-şi îmbunătăţească atât profitul, cât şi marja de câştig, investitorii şi directorii s-au concentrat pe partea de venituri.

Directorul general al Yahoo, Carol Bartz, a declarat că principalul obiectiv al companiei este majorarea veniturilor, strategia fiind de a adăuga tot mai multe servicii video şi de socializare online pentru a atrage cât mai mulţi utilizatori.

Venit net sub aşteptări

Veniturile totale ale Yahoo au crescut uşor în trimestrul al treilea faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 1,57 miliarde de dolari la 1,6 miliarde de dolari, iar profitul net a urcat de la 141,4 milioane de dolari la 213,3 milioane de dolari.

Venitul net însă, care exclude vânzările derulate împreună cu site-uri partenere, a fost de 1,13 miliarde de dolari, în timp ce analiştii estimau 1,16 miliarde de dolari.

Acţiunile Yahoo au scăzut cu 6,1% în tranzacţiile futures derulate pe piaţa Nasdaq după închiderea şedinţei de marţi şi prezentarea rezultatelor.

SURSA: Mediafax