Veniturile au scăzut cu 3,4% în primele trei luni din 2016, la 51 miliarde de euro, în timp ce profitul înainte de taxe s-a diminuat cu 20%, până la 3,2 miliarde de euro, de la 3,97 miliarde de euro în perioada similară din 2015. 

Directorul general Matthias Mueller a afirmat că este "satisfăcut" de startul companiei în acest an "care fără nici o îndoială va fi dificil". Acesta a adăugat: "În primul trimestru din 2016 am făcut eforturi pentru a limita efectele scandalului "Dieselgate" şi pentru a obţine rezultate respectabile în condiţii dificile". 

Deja grupul a pus deoparte peste 16,2 miliarde de euro pentru a face faţă costurilor scandalului manipulării emisiilor poluante. Volkswagen şi-a menţinut estimarea privind o scădere a veniturilor cu 5% în 2016 "în funcţie de condiţiile economice, în special în America de Sud şi Rusia, a evoluţiilor valutare şi a scandalului manipulării emisiilor poluante", a afirmat Mueller. Profitul operaţional a urcat cu 3,4% în primele trei luni din 2016, la 3,44 miliarde de euro, de la 3,33 miliarde de euro în primul trimestru din 2015. 

La brandul Volkswagen profitul a scăzut cu 86% în primul trimestru din acest an, până la 73 milioane de euro. Marţi, acţiunile Volkswagen au scăzut cu 2,3%, la 134,75 euro, la Bursa de la Frankfurt. Anul acesta titlurile grupului german au urcat cu 3,1%. 

Cel mai mare producător auto din Europa a raportat o creştere a livrărilor pe plan global de 0,8% în primele trei luni din 2016, la 2,5 milioane de vehicule, depăşind liderul mondial Toyota Motor, care a vândut 2,46 milioane de unităţi. 

Grupul Volkswagen face obiectul unor investigaţii în mai multe ţări, după ce a recunoscut că, în perioada 2005 – 2015, a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 500.000 în SUA) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. 

Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania, menționează Agerpres.