Producatorul belgian de bere InBav a raportat o crestere de 8,6 procente a profitului in cel de-al doilea trimestru al anului in ciuda situatiei economice globale foarte dificile.

Astfel, InBev a raportat un profit net de 542 milioane de euro in perioada aprilie-iunie, fata de 499 milioane de euro in perioada similara a anului trecut.

Aceasta crestere se datoreaza in mare parte unui program de reducere a costurilor cat si micsorarea unor taxe care au insumat doar 63 milioane de euro in acest trimestru, fata de 166 milioane de euro in acelasi trimestru al anului trecut.

Cu toate acestea vanzarile companiei s-au diminuat cu 0,3%, pana la 3,71 miliarde de euro, fata de 3,72 miliarde de euro in perioada similara din 2007. InBev a motivate acest lucru prin reorientarea spre brandurile premium.

Volumul vanzarilor de pe piata din Europa de vest, care asigura jumatate din profitul companiei, a inregistrat un regres de 5,5%, pe fondul cresterii inflatiei si a atitudinii consumatorilor care incearca sa isi reduca din cheltuieli. Si in Rusia si Europa Centrala compania a vandut mai putin cu 3 procente pe fondul competitie acerbe cu Carlsberg.

Compania a suferit insa in aceasta perioada si din cauza costurilor in crestere penntru transoport dar si a pretului ridicat la hamei.

Compania belgiana va deveni cel mai mare producator de bere din lume dupa ce va incheia achizitia rivalului american Anheuser-Busch, pana la finele anului in curs. InBev a platit pentru preluarea companiei americane 52 miliarde de dolari.

Sursa: Market Watch