Cu siguranță, cea mai facilă și sigură metodă de identificare a problemelor cu care se confruntă mașina noastră rămâne diagnoza auto însă nu strică nici să deținem noi înșine câteva cunoștințe de bază care să ne ajute să sesizăm cât mai devreme atunci când este cazul să ducem mașina la mecanic și cum să procedăm pentru ca daunele să fie cât mai reduse. De pildă, fumul de eșapament este, prin culoarea sa, un indicator clar al unora dintre cele mai serioase probleme în domeniul mecanicii auto. De cele mai multe ori însă, ajungem să îl ignorăm, și astfel ajungem cu mașina în service doar atunci când este prea târziu. Vizita într-un service auto sector 4, sau oriunde avem încredere că există personal specializat, ne poate ajuta să identificăm din timp care sunt problemele mașinii noastre în funcție de culoarea fumului de eșapament.

Fumul negru indică faptul că în combustibil se află impurități, de aceea ar fi bine să verificăm filtrul de aer. O altă cauză ar putea fi bujiile, mai ales la mașinile pe benzină. Dacă avem un motor diesel, nu strică să aruncăm un ochi și la pompa de injecție și injectoare. Toate aceste probleme, observate la timp, pot fi remediate cu ușurință în cel mai apropiat service auto sector 5. Fumul de culoare albastră semnalizează consumul ridicat de ulei, lucru pe care îl putem verifica noi înșine consultând joja de ulei. Dacă se confirmă nivelul scăzut, cel mai probabil avem o problemă cu segmenții sau motorul este uzat.

Tot celui mai apropiat service auto sector 6 sau oriunde există o locație autorizată echipată corespunzător, trebuie să ne adresăm și dacă fumul emanat de eșapament, cu motorul cald, este alb. Acest aspect poate fi legat de probleme ale vasului de expansiune sau de cedarea garniturii de chiulasă, ceea ce înseamnă că ar trebui să ne gândim de două ori înainte de a mai porni motorul, deoarece îi putem provoca daune ireversibile.

Te-ar putea interesa și: