Nissan Motor a cerut de la marii creditori o finanţare de 4,6 miliarde de dolari, pentru a atenua impactul pandemiei de coronavirus (COVID-19), în timp ce face presiuni pentru a reporni producţia, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. În condiţiile în care criza provocată de epidemie a afectat semnificativ industria auto, Nissan este în mod special vulnerabil, după pierderile raportate recent, şi de problemele din conducere, în urma scandalului în care a fost implicat fostul lider Carlos Ghosn.

Linia de creditare solicitată de cel de-al doilea producător auto din Japonia vine pe fondul posibilităţii ca impactul epidemiei asupra producţiei şi vânzărilor să continue o perioadă extinsă. Suma finală încă nu a fost stabilită, susţin sursele. Un purtător de cuvânt a precizat că Nissan dispune de suficient numerar pentru actualele sale operaţiuni, iar compania analizează diverse opţiuni pentru a se pregăti de o posibilă criză.

Publicaţia niponă Nikkei a informat că Nissan caută finanţare de la Mizuho Financial şi alte două grupuri bancare importante, precum şi de la banca de stat Development Bank of Japan (DBJ). Mizuho şi DBJ nu au dorit să comenteze informaţia.

Profitul pentru ultimul an fiscal ar urma să fie la aproape jumătate faţă de estimarea precedentă

În februarie, Nissan a raportat o pierdere de 26 de miliarde de yeni (237 milioane de dolari) pentru trimestrul patru din 2019, faţă de un profit de 70 miliarde de yeni în urmă cu un an. Vânzările trimestriale au înregistrat un declin de aproape 18%, la 2.500 de miliarde de yeni (23 de miliarde de dolari), deoarece livrările au scăzut în Japonia, SUA, Europa şi China.

În anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2020, Nissan ar urma să anunţe un profit de 65 miliarde de yeni (592 milioane de dolari), faţă de estimarea precedentă, de 110 miliarde de yeni (un miliard de dolari), scrie Agerpres.

Compania se aşteaptă să vândă acum 5,05 milioane de vehicule pe plan global în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2020, o scădere de 4% faţă de prognoza precedentă. Ar fi cea mai slabă performanţă din 2013. Acţionarii nu vor primi dividende pentru semestrul doi din 2019, iar dividendele anuale vor fi de 10 yeni per titlu, faţă de 57 yeni pe acţiune în urmă cu un an.

Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.