Joi, Nissan, al doilea producător auto din Japonia, a raportat o pierdere de 26 de miliarde de yeni (237 milioane de dolari) pentru trimestrul patru din 2019, faţă de un profit de 70 miliarde de yeni în urmă cu un an. Vânzările trimestriale au înregistrat un declin de aproape 18%, la 2.500 de miliarde de yeni (23 de miliarde de dolari), deoarece livrările au scăzut în Japonia, SUA, Europa şi China, transit Ap și Reuters.

Directorul general Makoto Uchida a anunţat că de abia în luna mai va fi dat publicităţii un plan de redresare.

„Situaţia s-a înrăutăţit, dar nu este niciun moment de pierdut şi trebuie să investim în continuare în viitoarele produse. Ne îndreptăm în direcţia potrivită, dar va mai dura”, a spus şeful Nissan.

Acesta a recunoscut că rezultatele publicate joi nu au ţinut cont de posibilele pagube de pe urma opririi producţiei în China, pe fondul epidemiei cu noul coronavirus, iar acest lucru ar putea aduce o urmă de înrăutățiri ale previziunilor.

Ce așteptări are compania

În anul fiscal care se va încheia la data de 31 martie 2020, Nissan ar urma să anunţe un profit de 65 miliarde de yeni (592 milioane de dolari), faţă de estimarea precedentă, de 110 miliarde de yeni (un miliard de dolari).

Compania se aşteaptă să vândă acum 5,05 milioane de vehicule pe plan global în anul fiscal care se va încheia la 31 martie 2020, o scădere de 4% faţă de prognoza precedentă. Ar fi cea mai slabă performanţă din 2013.

Acţionarii nu vor primi dividende pentru semestrul doi din 2019, iar dividendele anuale vor fi de 10 yeni per titlu, faţă de 57 yeni pe acţiune în urmă cu un an.