Raportul Deloitte prezintă viziunea firmei cu privire la principalele tendințe din următoarele 12 – 18 luni, care ar putea avea un impact semnificativ pe termen mediu și lung asupra companiilor Tehnologie, Media și Telecomunicații (TMT)  și asupra altor industrii.

„Mobilitatea și multifuncționalitatea dispozitivelor au fost, fără îndoială, principalele elemente de creștere ale industriei de telecomunicații în ultimii ani; introducerea telefoanelor smart la prețuri mici (de până în 100 de dolari) reprezintă o strategie de succes atât pentru piețele mature, cât și cele emergente”, spune Ahmed Hassan, Managing Partner Deloitte Balcani, și liderul echipei specializate în industriile TMT. „Pe de o parte, un astfel de telefon poate fi prima opțiune pentru un adolescent dintr-o piață dezvoltată, precum și soluția pentru utilizatorii din țările emergente, unde accesul la internet este limitat, dar apetitul pentru comunicații și informații este în creștere”.

În condițiile în care internetul a devenit omniprezent ca mijloc de livrare a informațiilor și datelor între utilizatori, rețelele fixe și mobile asista la creșterea substanțială a traficului și riscuri tot mai mari de aglomerare.

„Efectul imediat este că tehnologia conexiunilor wireless pe distanțe mici (web bypass) devine a treia opțiune de transfer al datelor”, spune Alina Mirea, Director Audit Deloitte România. „În plus, cu o cerere în creștere de peste 30% pe an și traficul ajuns la valori maxime, mulți administratori sunt obligați să introducă limite pentru a preveni aglomerarea rețelelor”.

Principalele tendințe în industria tehnologiei în 2012

•    Telefoanele smart de 100 de dolari ajung la vânzări totale de 500 milioane de bucăți
•    Tehnologia transferului de date pe distanțe mici se diversifică
•    Congestionarea rețelelor de internet impune popularizarea unei tehnologii alternative pentru transferul de date (web bypass)
•    Epoca Internetului nelimitat ar putea ajunge la final; aglomerarea ar putea atrage primele limitări de trafic
•    Competiția se intensifică pe segmentul aplicațiilor, care intră astfel sub presiunea exigențelor de calitate.

Previziunile TMT din 2012 au la bază discuții cu companii client ale firmelor membre, contribuții ale celor 7.000 de parteneri și manageri specializați în industriile TMT, opinii ale analiștilor și interviuri cu executivi de top din întreaga lume.