Petrecerea a fost organizată în tunelul de la Săcel (Sibiu), care are o lungime de 340 de metri, fiind primul tunel pe o autostradă din România. La aceasta au luat parte aproximativ 400 de angajaţi ai firmelor care au lucrat la lotul al patrulea al autostrăzii Sibiu – Orăştie, care se întinde între Sibiu şi Sălişte. În tunel au fost instalate mai multe mese, pe care au fost întinse platouri cu mâncare, precum şi grătare pe care au fost prăjiţi cârnaţi. Sorin Scarlat, directorul adjunct al asocierii de firme Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL – Astalrom SA, care a construit acest tronson de autostradă, a declarat, duminică, pentru Mediafax.ro, că petrecerea în tunel a fost organizată pentru toţi angajaţii care au lucrat la autostradă, "în semn de apreciere a muncii lor", întrucât lucrările au fost finalizate.

Sursa foto: https://forum.construim-romania.ro

"Lucrările sunt finalizate, mai sunt doar mici lucruri de făcut, care ţin de curăţarea zonei. Aşa am considerat noi că trebuie să organizăm o petrecere pentru toţi angajaţii, în semn de apreciere a muncii lor, având în vedere că s-a încheiat lucrarea", a declarat Sorin Scarlat.


Citiți și:Săptămâna inaugurărilor: încă 87 km de autostradă


Întrebat de ce a organizat petrecerea în tunel, Scarlat a răspuns: "A fost o petrecere a angajaţilor, nimic mai mult. Aşa am considerat noi că tunelul este o zonă în care se poate organiza această petrecere a angajaţilor".


Sorin Scarlat a precizat că au participat la petrecere peste patru sute de angajaţi care au lucrat în zonă.

Lotul patu din autostrada Sibiu – Orăştie are o lungime de 16,2 kilometri, de la Sălişte la capătul centurii ocolitoare a municipiului Sibiu, valoarea contractului fiind de 484 milioane lei fără TVA, din care aproximativ 412 milioane lei sunt finanţare europeană. Tronsonul, realizat de asocierea firmelor Astaldi SpA – Euro Construct Trading 98 SRL -Astalrom SA, cuprinde două noduri rutiere, două viaducte de 925 metri, două poduri de 42 metri, patru pasaje peste autostradă de 26 metri, două pasaje peste calea ferată de 40 de metri şi primul tunel de autostradă din ţară, lung de 340 de metri.

La jumătatea lunii iunie, reporterii capital.ro au fost pe autostrada Sibiu-Orăștie. Atunci Sorin Scarlat ne spunea că “La sfârșitul lunii noiembrie-începutul lui decembrie am vrea să dăm drumul circulației pe autostradă”. În timpul vizitei noastre pe șantier,  (iunie 2013) constructorii excavau pământul din primul tunel de autostradă realizat în România. Erau săpați mai bine de aproape 15-20 de metri, din cei 345, câți va avea tunelul. Aproximativ 40-50 de camioane de pământ sunt scoase zilnic din tunel, până se va ajunge la 50.000 de metri cubi, pentru a elibera tot tunelul.

Construirea tunelului a fost propusă de constructor după ce au întâmpinat probleme cu alunecările de teren. Tunelul este încadrat între două viaducte, unul de 640 m, iar celălalt de 200 m.

Vezi mai jos imagini din luna iunie cu lucrările pe șantierul Orăștie-Sibiu.
De la minutul 9:10 se poate observa tunelul de autostradă de la Săcel.

<iframe width="640" height="480" src="//www.youtube.com/embed/qzMar5fPykQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>