Panasonic a desemnat astăzi uzina AVC Networks Czech de la Plzen, din Cehia, ca fiind prima fabrică Eco Ideas din Europa. Uzina a început să producă televizoare în martie 1997 şi de atunci până în prezent a scos pe piaţă nu mai puţin de 16 milioane de aparate. Fabrica va juca un rol extrem de important în strategia globală a Panasonic de a contribui la reducerea emisiilor de dioxid de carbon şi va sprijini, de asemenea, dezvoltarea ecologică a oraşului Plzen şi a regiunii din care acesta face parte.

În octombrie 2008, Panasonic a făcut publice obiectivele sale pe termen mediu şi lung din strategia sa Eco Ideas de protecţie a mediului înconjurător printre care reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu 10%, adică 6.000 de tone la nivelul facilităţilor de producţie din toată Europa. La nivel global, Panasonic şi-a stabilit ca obiectiv să reducă emisiile de dioxid de carbon ale fabricilor sale cu 300.000 de tone până în martie 2010, suma fiind echivalentă cu volumul mediu de emisii produse în fiecare an de aproximativ 50.000 de gospodării europene.

Prin colaborarea Panasonic cu autorităţile şi comunităţile locale, precum instituţiile publice şi organizaţiile nonguvernamentale, compania doreşte să transforme fabrica de la Plzen într-o facilitate de producţie ce interacţionează deschis cu publicul şi care operează în armonie cu întreaga comunitate.

Obiectivul de a reduce emisiile de dioxid de carbon cu mai mult de 10% de la 13.100 de tone, nivel înregistrat în martie 2008, până la 10.600 de tone în martie 2009 a fost nu numai atins dar chiar şi depăşit de către uzina de televizoare de la Plzen.

“Desemnarea primei uzine ‘eco ideas’ din Europa ne va ajuta pe termen lung să ne atingem obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon la nivelul tuturor facilităţilor de producţie de pe continent”, a declarat Laurent Abadie, CEO la Panasonic Europe. “Alături de gama tot mai largă de produse Panasonic adaptate la standardele de mediu, strategia noastră ‘eco ideas’ arată că suntem foarte hotărâţi să minimizăm impactul operaţiunilor de business ale companiei asupra mediului înconjurător”, adaugă Abadie.

Pentru a contribui la dezvoltarea ecologică a regiunii şi a oraşului Plzen din Cehia, uzina Panasonic de aici se va implica în îmbunătăţirea mediului prin participarea la programe de eliminare a deşeurilor depozitate ilegal şi de revitalizare a parcurilor. Mai mult, fabrica din Cehia se va alătura organizaţiilor non-guvernamentale în acţiuni de plantare a copacilor, dar şi în alte programe educaţionale adresate tinerilor care studiază în şcolile din apropierea facilităţilor de producţie Panasonic.

Pentru Panasonic este însă esenţial ca şi angajaţii să îmbrăţişeze modul de gândire ecologist şi, drept urmare, toţi cei care vor fi angajaţi în viitor la uzina din Plzen vor semna un acord prin care se obligă să respecte toate regulile de reciclare, depozitare a deşeurilor şi economisire a energiei la locul de muncă.

În afara activităţilor ecologiste în care se va implica la nivel local, fabrica din Plzen va promova reducerea impactului pe care procesele sale de producţie le au asupra mediului înconjurător, acordând o atenţie mai specială emisiilor de CO2 şi deşeurilor.

Prin renovarea sistemelor de gestionare a energiei prin care se menţine temperatura în incinta uzinei, fabrica de la Plzen a reuşit  deja să reducă în 3 ani emisiile de CO2 cu mai mult de 10%, îmbunătăţindu-şi în acelaşi timp productivitatea.

Uzina va reuşi şi în viitor să obţină reduceri la emisiile de dioxid de carbon şi să facă economii substanţiale la energia utilizată, prin instalarea unor noi de instrumente de măsurare care să o ajute să respecte iniţiativa celor 3R (reducere, refolosire, reciclare). De asemenea, fabrica îşi propune să minimizeze pe viitor pierderile de din producţie, prin schimbarea materialelor folosite la fabricarea produselor electronice.  În prezent, 91% din volumul de deşeuri pot fi reciclate şi refolosite.

Panasonic Corporation cu sediul la Osaka, Japonia, renumită pentru produsele sale sub marca Panasonic, este lider internaţional în dezvoltarea şi fabricarea de produse electronice pentru o gamă variată de clienti, afaceri şi cerinţe industriale. Compania ocupa locul al treilea în indexul Fortune 500 Electronics & Electrical Equipment.

Reprezentantul Panasonic pe piaţa locală este, din anul 1996, PANASONIC ROMANIA.