Implementarea proiectului a început în luna februarie a acestui an, în cadrul reţelei 3G a Orange România, şi a debutat cu o primă fază de testare, condusă de Ericsson (pregătirea datelor, activări obligatorii de funcţii, activarea licenţei pentru codec-ul AMR-WB şi configurarea unui dispozitiv MSC-S şi a unui convertor MGW). Apoi, cele două companii au lucrat împreună la implementarea în reţea.
“Prin intermediul acestui serviciu inovator de voce de înaltă definiţie, utilizatorii români de telefonie mobilă au astfel posibilitatea de a se bucura de o calitate audio extraordinară a convorbirilor telefonice,” a declarat Mădălina Suceveanu, director tehnic al Orange România.
“Serviciul HD Voice schimbă în totalitate experienţa convorbirilor telefonice. Studii recente ale Ericsson ConsumerLab au demonstrat faptul că nivelul de calitate al apelurilor devine diferenţiator de business între operatori, accelerând astfel trecerea de la telefonie fixă la telefonie mobilă. Studiul a demonstrat un răspuns excelent din partea utilizatorilor, care au simţit că, prin intermediul serviciului HD voice, îşi pot împărtăşi sentimentele mai uşor, pot lucra şi comunica mult mai bine,” potrivit lui Michele Gressani, Country Manager al Ericsson România.
Printre beneficiile de care se bucură utilizatorii de HD voice se numără o recunoaştere mai bună a interlocutorilor, calitate mai bună a convorbirilor la distanţă mare şi utilizare pe o arie mai largă a telefoniei mobile.
Orange este lider de piaţă în România cu 10,3 milioane de clienţi şi venituri de 222 milioane de euro în primul trimestru al anului 2011.
Ericsson este cel mai important furnizor mondial de tehnologie şi servicii pentru operatorii de telecomunicaţii. Lider de piaţă în domeniul tehnologiilor mobile 2G, 3G şi 4G, Ericsson oferă suport pentru reţele cu peste 2 miliarde de abonaţi şi deţine o poziţie importantă pe segmentul serviciilor de administrare a reţelelor.