Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate

Prețul locuințelor sociale va trasa benchmark pe piața imobiliară

Autor: | | 0 Comentarii | 1028 Vizualizari

Am un text pe care îl reiau uneori, cam când se îngrădesc traseele mijloacelor de transport în comun . Articolul militează pentru eliberare, nu limitare, și atrage atenția că tramvai îngropat = metrou.

Dar lui nu i se acordă atenţie, ca să nu-şi amintească bucureştenii de sloganul din Drumul Taberei: “În 3 ani aici VA FI staţia TA de metrou!”. Nu-i nicio problemă însă, pentru că vreau să trec la a doua temă ca să-i stabilesc clar paternitatea. Am scris un articolul legat de retehnologizarea RADET, în care am zis că e eronat să existe subvenţie la energia termică pentru săraci, când se poate reface reţeaua cu fonduri europene şi să se obţină un preţ rezonabil pentru toţi, atât cei care locuiesc la bloc, cât şi cei care stau la casă. Fiindcă nu de sprijin social e nevoie, ci de eficienţă economică. 

E la fel ca atunci când discutăm de RATB, care dacă se transformă din regie autonomă, în societate pe acţiuni, un pas înainte ar fi acela de a se renunţa la gratuitatea pentru pensionari. Iar transportul să se realizeze cu microbuze, care să vină foarte des şi să plătească toţi călătorii când se urcă.

Următoarea idee ar fi aceea că şi pe iniţiativa privind achiziţia de locuinţe de către Primăria Capitalei nu se poate pune neapărat eticheta de “socială”. Dacă e să analizăm în detaliu această speţă, acum  ar fi momentul să se achiziţioneze imobile, nu cum s-a văzut pe vremea lui Videanu, când preţurile se găseau la maximum. Și din câte în amintesc am şi făcut o analiză în care menţionam că soluţia ca să nu se prăbuşească preţul imobilelor e să se traseze benchmark cu ajutorul unor astfel de cumpărări. Mai ales că eliminarea subvenţiei la energia termică va avea tendinţa să ieftinească imobilele...

Melcii sunt nişte fiinţe rapide, faţă de cei cu veleităţi de clasă conducătoare, care implementează proiecte. Dar nu asupra acestui aspect aş vrea să mă concentrez neapărat, ci să atrag atenţia că la fel de importante precum locuinţele sociale ar fi nişte blocuri de parcare, ca să se elibereze şi prima bandă de pe marile artere, cea de lângă trotuar unde staţionează maşinile, nu doar ultima pe unde merge tramvaiul, care-i nevoie să coboare în subteran şi să se numească metrou.

Soluţia nu e să fie amendaţi oamenii şi să le fie ridicate maşinile parcate neregulamentar, ci cu banii deja luaţi să se construiască blocuri pentru maşini sau parcări subterane. Și pasajele sunt, mai departe, o necesitate de prim rang într-un oraş cu ambiţii europene, dar care are două treceri de cale ferată, pe unde merg trenuri ce transportă mai puţini oameni decât maşinile ce stau la barieră. Astfel de construcţii urbanistice ar permite să se circule pe străzi continuu. Nu drumurile să rămână neutilizate când automobilele aşteaptă la semafor.

Mai multe articole scrise de Ionuţ Bălan puteţi citi pe bloguluibalan.ro

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.