Ponderea lor în utilizarea acestui sistem de motivare este de doar 24%. Per ansamblu, 47% din totalul salariaţilor din România beneficiază de tichete, ceea ce, numeric vorbind, înseamnă sub două milioane de  persoane. Pe baza acestor date, având în vedere totalul de 4,2 milioane de angajaţi existenţi în România, din care aproximativ 1,5 milioane nu au dreptul la tichete (fiind bugetari) şi 1,9 milioane au deja astfel de bonuri, o analiză a Golden Mind & Spirit demonstrează că există un potenţial de creştere echivalent cu 800.000 de salariaţi. Mergând mai departe, dacă fiecare din aceşti salariaţi ar primi, în medie, 21 de tichete de masă lunar, potenţialul de creştere al pieţei tichetelor ajunge la cel puţin 16,8 milioane de tichete emise lunar.
Iar la valoarea nominală de 9 lei a unui tichet, analiștii Golden Mind&Spirit estimează că „golul“ din această piaţă se cifrează la peste 151 milioane de lei, în pofida multiplelor beneficii consistente pe care sistemul tichetelor le aduce atât pentru salariat şi angajator, cât şi pentru economia naţională. Din păcate, principalul motiv pentru care companiile nu acordă tichete îl reprezintă  situaţia financiară dificilă cu care acestea se confruntă (51% renunţă din această cauză). Cu toate acestea, 20% din companii nu sunt de fapt familiarizate cu serviciul tichetelor.
Potrivit aceleiași surse, există, de asemenea, o disproporţie între companiile mari şi medii pe de o parte, care sunt principalii utilizatori ai sistemului de tichete, şi firmele mici care îl utilizează mult mai puţin. Firmele mici au însă la fel de multe  avantaje din utilizarea tichetelor de masă ca şi companiile mai mari. Un alt aspect care trebuie avut în vedere este cel legat de valoarea nominală a unui tichet de masă, care este în prezent de 9 lei şi care nu poate asigura o masă de prânz, aşa cum rezultă şi dintr-un studiu al Institutului de Economie Naţională din cadrul Academiei Române. Pentru a ţine cont de inflaţie şi de costul crescut al alimentelor, valoarea unui tichet ar trebui să fie de 12 lei.
În aceste condiții, pentru o mai bună cunoaştere a sistemului tichetelor în România, este nevoie de o informare susţinută a pieţei privind avantajele acestuia, mai reiese din aceeași analiză. Informarea trebuie să se adreseze atât mediului privat, în sensul în care şi firmele mici să vadă care sunt beneficiilor lor dacă îşi motivează angajaţii pe această cale, cât şi autorităţilor care nu sunt întotdeauna conştiente de avantajele pe care tichetele de masă le aduc în sensul reducerii economiei subterane atât în ceea ce priveşte salarizarea la negru, cât şi fiscalizarea produselor alimentare.