Portugalia plănuiește să testeze un nou sistem de inteligență artificială bazat pe chatbotul ChatGPT de la OpenAI pentru a vedea dacă ar putea fi folosit pentru a prelua apelurile de urgență în țară în perioadele aglomerate.

Apelurile 112, preluate de un sistem de inteligență artificială

António Pombeiro, secretar general adjunct al Administrației Interne, a declarat reporterilor la o conferință tehnologică din Porto că inteligența artificială va fi primul punct de contact pentru cei care apelează linia de urgență 112, a relatat marți cea mai mare agenție de știri din Portugalia, Lusa, potrivit Business Insider.

Pombeiro a explicat că, în perioadele aglomerate, cei care sună trebuie să aștepte între cinci și șase minute pentru a primi un răspuns, de exemplu, în timpul incendiilor urbane, o mulțime de persoane vor suna la linia telefonică pentru a raporta aceeași situație, ceea ce poate consuma mult timp pentru dispecerii poliției.

„În anumite situații, avem perioade de așteptare din cauza numărului mare de apeluri. Acest lucru se întâmplă atunci când există incidente care implică multă publicitate, mulți oameni care urmăresc ceea ce se întâmplă și toată lumea are inițiativa de a suna la 112”, a spus el.

În schimb, sistemul de inteligență artificială va răspunde mai întâi la apeluri în „răspuns în limbaj natural” pentru a „evalua ce fel de problemă” raportează apelantul, a adăugat publicația Portugal News.

„Oamenii nici măcar nu vor realiza că vorbesc cu un sistem, o mașină, un robot”, a adăugat el, dar a precizat că nu va înlocui dispecerii umani.

Ar putea fi pus în funcțiune până în 2025

Sistemul nu va fi folosit pentru a prelua apelurile pentru întregul proces, iar apelanții vor fi probabil direcționați în cele din urmă către un dispecer uman.

Pombeiro a declarat că „dacă pilotul merge bine”, sistemul va fi gata de a fi folosit până în 2025, dar a adăugat că, deoarece este o tehnologie nouă, va necesita teste semnificative, a relatat Lusa.

ChatGPT a fost lansat în noiembrie 2022, iar capacitatea sa de a purta conversații scrise cu oameni, precum și de a extrage o mare varietate de date de pe internet l-a făcut util într-o serie de profesii.

Un judecător din Columbia a folosit chiar ChatGPT pentru a determina o decizie într-un caz medical despre un copil născut cu autism și dacă acesta ar trebui să fie scutit de plata tratamentului său medical.

Judecătorul a adresat chatbotului o serie de întrebări despre caz, care l-au ajutat să ajungă la concluzia că acel copil nu trebuie să plătească pentru taxele medicale.