“Încercăm să deschidem exporturile către Rusia, China, Japonia şi Coreea de Sud şi avem promisiunile autorităţilor că va fi focus pe aceste segmente din punct de vedere veterinar. Nu este uşor, numai ca să intru pe piaţa Rusiei muncesc de un şi jumătate şi încă nu ştiu dacă voi avea succes sau nu. De asemenea, sunt numeroase oportunităţi în Asia. În China vom avea în toamnă târgul de carne de la Beijing, iar ARC va reprezenta România. Este greu să penetrezi o piaţă pe care nu ai fost, mai ales că noi suntem branduri tinere Căutam în permanenţă soluţii de dezvoltare de business pentru că nu mai putem merge doar pe zona clasica europeană”, a spus Timiş.

Industria de procesare a cărnii din România are în prezent 200 de unităţi agreate pentru export în UE, schimburi intracomunitare cu 18 ţări şi 20.000 de angajaţi direct şi în jur de 500.000 oameni integraţi în industrii colaterale. Firmele sunt acreditate pentru export pe piaţa comunitară, cu precădere în Grecia, Cipru, Marea Britanie, Italia.

Consumul mediu de mezeluri în România este de 8 kg pe locuitor pe an, în timp ce în UE este de 20-25 kg, iar în Germania ajunge la şi la 35 de kg. Valoarea pieţei autohtone a cărnii se ridică la 1,2 miliarde de euro, circa 1% din PIB.