Producătorul de camioane Volvo a înregistrat o pierdere operaţională peste aşteptări în primul trimestru al anului, pe fondul scăderii continue a cererii pe pieţele principale.

Volvo a raportat, astfel, o pierdere de 4,2 miliarde de coroane suedeze – 500 milioane de dolari – mult peste aşteptările analiştilor care estimasera o pierdere de maximum 3,5 miliarde de coroane. În perioada similară a anului trecut, compania suedeză a avut un profit net de 4,2 miliarde de coroane.

Vânzările din această perioadă au scăzut la 56,1 miliarde de coroane, faţă de 76,6 miliarde de coroane, în primele trei luni din 2008.

În ceea ce priveşte prognozele pentru întregul an, oficialii Volvo au anunţat că se aşteaptă ca vânzările de pe piaţa europeană să se înjumătăţească în acest an, pentru ca în America de Nord să înregistreze o scădere de 30 – 40%. Iniţial Volvo anunţase o diminuare de cel mult 10% a vânzărilor in nordul Americii.

Compania a fost grav afectată de criza financiară şi a renunţat de la inceputul anului la 20.000 de angajaţi. Ultima rundă de concedieri a fost anunţată în urmă cu câteva zile, 1.500 de salariaţi din întreaga lume fiind afectaţi.

Pe langă aceasta, Volvo a tăiat producţia în mare parte dintre fabricile sale.

Volvo produce camioane sub brandurile Renault, Mack, Nissan Diesel şi Eicher, precum şi sub brand propriu.