Evenimente Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Business

Piața vehiculelor comerciale oglindeşte derapajul economic

Autor: | | 0 Comentarii | 5288 Vizualizari

Anul trecut piața vehiculelor pentru transport și-a reluat declinul. Creșterea din ianuarie 2013 a dat puţine speranțe comercianților, însă măsurile luate de Guvern pot schimba radical situația.

Cele 14.076 vehicule destinate transportului de marfă comercializate anul trecut în România corespund unei scăderi cu 7,4% faţă de volumul atins în 2011. Pe segmente, cel mai drastic recul a fost înregistrat în zona vehiculelor între 6 şi 18 tone, în timp ce singura creştere a fost înregistrată de comercialele între 3,5 şi 6 tone.

Din nefericire, tendinţa descendentă se păstrează şi în domeniul producţiei şi al exportului. Dacă vânzările au scăzut din cauza reducerii cheltuielilor de către companiile de transport sau chiar a ieşirii de pe piaţă a unora dintre acestea, reculul producţiei şi al exporturilor a fost cauzat de cu totul alte motive. Unul dintre acestea a fost ieşirea din producţie a modelului Transit Connect, asamblat la uzina Ford din Craiova. Un altul este cererea tot mai scăzută de vehicule Roman. Dacă în anii trecuţi producătorul din Braşov a beneficiat de contracte cu armata americană pentru vehicule necesare operaţiunilor din Irak sau Afganistan, în 2012 acestea au dispărut. Din nefericire, chiar şi producţia Dacia a avut de suferit, atât din cauza condiţiilor de pe pieţele externe, cât şi din cauza apariţiei unor noi produse aparţinând aceleiaşi mărci (Dokker) asamblate în Maroc. Din aceste motive, anul trecut au fost produse la Mioveni doar 7.545 de unităţi Logan VAN şi  3.642 de unităţi PickUp. Majoritatea au fost exportate.

Anul 2013 a început promiţător pentru comerţul cu vehicule comerciale. În ianuarie au fost vândute 705 astfel de maşini, cu 14% mai multe decât în aceeaşi lună din 2012.  În acelaşi timp însă, producţia internă a scăzut cu 99,9%, până la doar 1.181 de unităţi, dintre care 653 au fost Logan VAN şi 527 Logan PickUp. Exportul vehiculelor comerciale ale companiei a fost de 1.166 de unităţi. Roman a asamblat în ianuarie doar un vehicul. Din nefericire, faţă de anii anteriori, cel mai vândut vehicul comercial a fost în ianuarie unul importat. Modelul Dacia Dokker a fost liderul pieţei cu 88 de unităţi. Acesta a fost urmat de Citroën Jumper şi Fiat Ducato.

Pagina 1 din 1
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Cancan

Animal Zoo

EVZ Monden

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.