Astfel, piața de media din România este așteptată să atingă valoarea de 407 milioane de euro anul acesta, respectiv 459 milioane de euro în 2018.

Investițiile în publicitatea TV au cunoscut o nouă evoluție spectaculoasă în 2017, de 12% comparativ cu 2016, până la valoarea de 268 de milioane de euro. Cea mai mare rată de creștere o înregistrează piața radio, de 15% vs. 2016, până la valoarea de 23 de milioane de euro. Digitalul își continuă dezvoltarea, estimându-se că va atinge valoarea de 72 de milioane de euro anul acesta, cu 12% mai mult decât în 2016. De asemenea, a fost un an bun și pentru piața de OOH, care ajunge la 29 milioane de euro în 2017, cu 5% mai mult decât în 2016. În schimb, publicitatea în presa tipărită își continuă evoluția negativă, print-ul fiind singurul canal care scade anul acesta, cu 5% față de 2016, ajungând la 13,5 milioane euro.

Pentru 2018, agenția Initiative estimează noi creșteri pentru TV (+15%, până la 309 milioane de euro), online (+13%, până la 82 milioane de euro), radio (+10%, până la 26 milioane de euro) și OOH (+5%, până la 31 milioane de euro), în timp ce print-ul va continua să scadă tot cu aproximativ 5%.

În ceea ce privește cotele de piață ale acestor canale, în funcție de veniturile nete din publicitate estimate pentru 2018, TV-ul va avea 67% (vs. 66% în 2017), digitalul – 18%, OOH – 7%, radio – 6%, iar print-ul – 2%.

La nivel global, incertitudinile determinate de evenimentele politice și economice din mai multe piețe importante (Brexit, noua președinție din SUA, alegerile din Germania și Franța) au adus mai mult pragmatism în prognozele privind evoluția pieței de media. Astfel, potrivit estimărilor MAGNA, companie din grupul IPG MediaBrands din care face parte Initiative, investițiile nete în publicitate au crescut anul acesta cu 4,1% și se vor majora cu 5,2% în 2018. Online-ul și TV-ul continuă să domine piața de media globală, cu cote de 41%, respectiv 35% în 2017. În 2018, TV-ul va scădea la o cotă de 34%, în timp ce digitalul va crește la 44%. Rata de creștere cea mai accelerată va fi pentru digital (+13,4%), urmat de OOH (+3%) și TV (+2,5%), fiind prognozate și scăderi pentru radio (-1,8%) și print (-10%).

Media Fact Book este singurul raport de analiză a pieţei româneşti de media şi publicitate, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din 1997. 


Te-ar putea interesa și: