Gartner susţine că suma de 3,3 miliarde de dolari va fi mai mult decât dublă faţă de cea generată în 2010 (1,626 miliarde de dolari), în condiţiile în care mărcile şi firmele de publicitate încearcă să ajungă la consumatorii care utilizează în mod frecvent telefoanele mobile.

Creşterea popularităţii telefoanelor mobile inteligente şi a tabletelor media, cum este iPad produsă de Apple, a condus şi la creşterea pieţei pentru mobile advertising, pe primele locuri fiind America de Nord şi Europa Occidentală.

ŢMobile advertising este în prezent recunoscut ca o oportunitate pentru mărci, firme de publicitate şi editori pentru a ajunge la consumatori în mod direct", a declarat directorul de cercetare de la Gartner, Stephanie Baghdassarian."Din acest motiv, bugetele pentru mobile advertising ar urma să crească spectaculos în diferite categorii şi regiuni, ajungând de la 0,5% din totalul bugetelor pentru publicitate în 2001 la 4% în 2015", a adăugat Baghdassarian.

La nivel global, în 2015 veniturile din mobile advertising ar urma să ajungă la 20,6 miliarde de dolari, dar nu toate tipurile de publicitate vor genera acelaşi oportunităţi. Căutarea de conţinut de pe dispozitivele mobile şi hărţile care informează utilizatorul despre locaţia sa vor genera cele mai mari venituri.

America de Nord şi Europa Occidentală sunt regiunile care vor înregistra cea mai mare creştere a bugetelor pentru mobile advertising, de la 304 milioane în 2010 la 5,791 miliarde de dolari în 2015, respectiv de la 257 milioane la 5,131 miliarde de dolari, urmând ca în 2015 să fie responsabile pentru 28% şi respectiv 25% din piaţa mondială. Cu toate acestea regiunea Asia/Pacific şi Japonia va rămâne cea mai importantă piaţă pentru mobile advertising, fiind responsabilă pentru 49,2% din veniturile globale în 2010 (868 milioane de dolari) şi pentru 33,6% (6,925 miliarde de dolari) în 2015.
SURSA: Agerpres