Asta după ce, la finalul lui 2010, cota de piață a României a fost de 0,70%, iar în 2009 de 0,82%. Dacă mai amintim și că, în 2008, România deținea nu mai puțin de 1,99% din piața UE, este destul de clar cât de jos a ajuns piața noastră în privința înmatriculărilor și, mai ales, în importanța ei pentru marile companii producătoare de vehicule.
În zona Europei Centrale și de Est, singurul stat cu vânzări de autoturisme mai mici decât România a rămas în acest an Bulgaria (4.119 unități). Chiar și aici însă, creșterea din perioada ianuarie-martie a fost mult mai mare decât cea de la noi: 22,7% față de doar 9,8%.
În Ungaria s-au comercializat în aceeași perioadă 11.406 autoturisme, în Slovacia – 15.697 unități, iar în Slovenia – 16.653. Liderii pieței din această zonă rămân Polonia, cu 69.095 autoturisme și Cehia, cu 42.026 unități.