Segmentul de piață al crossoverelor crește rapid. Succesul ciudatului Nissan Juke a deschis drumul unei întregi armate de noi vehicule cu dimensiuni similare.  În România a sosit mai întâi Opel Mokka, urmat de fratele său, Chevrolet Trax, de Renault Captur și de Peugeot 2008. Ultimul, dar nu cel din urmă, are însă mari șanse să devină un lider. Cel puțin asta susțin analiștii companiei de consultanță IHS Automotive. În viziunea acestora, anul viitor, 2008 va fi cel mai vândut model  din segment, urmat de Renault Captur, Nissan Juke și Opel Mokka. Și avalanșa de „SUV-uri de oraș“ nu se termină aici. În curând va sosi pe piață și Ford EcoSport, iar anul viitor un model KIA urmat de unul Hyundai. Să nu uităm nici de anunțatele modele Taigun, al germanilor de la Volkswagen, și 500X, al italienilor de la Fiat. Acești nou-veniți vor transforma o fostă nișă de piață într-un segment major cu peste 500.000 de unități vândute în Europa anual. „Mulți clienți iubesc ideea de a avea un SUV sau un crossover, mizând pe poziția mai înaltă în trafic și pe presupusele capacități off-road. Grație greu­tății reduse, aceste mașini fac asta fără să adauge un consum major de carburant“, explică Ian Fletcher, analist la IHS, motivul pentru care constructorii se bat în noi modele în această zonă a pieței. Cazul lui 2008 este însă mai special, pentru că dimensiunile sale interioare se apropie foarte mult de cele ale fratelui 208. „Modelul 208 nu este rău însă, dacă un cumpărător dorește ceva diferit, 2008 este probabil alegerea perfectă“, continuă Fletcher.
Dacă lucrurile se vor desfășura așa cum prezice analistul IHS rămâne de văzut, însă este cert că noul 2008 poate fi considerat de mulți români un vehicul demn de toată atenția. Prețurile încep de la 13.823 de euro (Acces, 1.2 VTi – 82 CP), iar designul și confortul și comportamentul rutier nu sunt deloc rele. Varianta testată de Capital de-a lungul a mai bine de 900 km – Allure, 1.6 e-HDi FAP, 115 CP – a demonstrat că, în ciuda aspectului de „SUV de oraș“, 2008 poate ieși fără teamă din jungla urbană. Ba chiar se descurcă și pe drumuri neamenajate. Desigur, nu poate ridica pretențiile unui off-roader cu tracțiune integrală, însă sistemul opțional Grip Control, care optimizează tracțiunea în condiții de aderență slabă prin selectarea unuia dintre modurile „Zăpadă“, „Off-Road“, „Nisip“ sau „ESP Off“, poate da o mână de ajutor șoferului atunci când acesta simte nevoia. Din nefericire, ca și în cazul unora dintre concurenți, Peugeot a ales să nu doteze mașina, nici măcar opțional, cu tracțiune pe toate cele patru roți, iar acest lucru poate fi frustrant când observi că atât grupul propulsor, cât și transmisia sau garda la sol ți-ar permite o escapadă pe teren accidentat.
Confortabil și spațios în interior, noul Peugeot 2008 se comportă neașteptat de bine atât în traficul aglomerat din orașe, cât și pe șoselele virajate de munte. E drept că garda la sol mare și suspensia prea permisivă dau uneori senzația că mașina ar putea pierde aderența în viraje, însă în realitate roțile vehiculului se „înfig“ foarte bine în asfalt. Spre surprinderea  noastră, la finalul unui test care a solicitat destul de mult mașina, traversând deja vestita Transalpina, serpentinele de la Siriu și parcurgând cu viteză de melc șoselele aglomerate din Brașov și București, consumul mediu afișat a fost de doar 5,1 l/100 km. Un detaliu extrem de important în condițiile prețului tot mai piperat al carburantului.


Te-ar putea interesa și: