"Multe persoane sunt înregistrate într-o localitate că iau pensie, iar în alta că sunt în căutarea unui loc de muncă pentru a lua şomaj. Acum, prin noul sistem, se verifică CNP-ul fiecărei persoane şi aşa putem afla cine minte", a afirmat Bian.

Potrivit acestuia, rata şomajului în România se află acum în scădere.

ANOFM a lansat Proiectul strategic "Comunicare personalizată cu grupurile ţintă ale SPO’, finanţat din Fondul Social European (FSE) în cadrul Programului Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 (POS DRU), Axa 4 – "Modernizarea Serviciului Public de Ocupare".

Proiectul este derulat de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi are ca obiectiv general specializarea şi perfecţionarea în vederea îmbunătăţirii competenţelor profesionale ale personalului SPO, fiind implementat în parteneriat cu Fundaţia Centrul Român pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii şi Data Media. Proiectul are o durată de 36 de luni şi un buget total de 20,82 milioane de lei.

"Ar trebui să se înscrie la aceste cursuri şi directorii din ANOFM, dar este greu să-i prindem în ţară. Ei sunt plecaţi pe la conferinţe în străinătate. Cum prind o invitaţie, parcă a venit Paştele", a mai spus Bian.

Prin acest program vor fi selecţionaţi 500 de angajaţi ai SPO pentru care se vor organiza cursuri de formare în domeniul comunicării, care vor cumula peste 15.000 zile de formare.

Necesitatea realizării unor astfel de cursuri de formare în domeniul comunicării a decurs în urma efectuării unei cercetări de piaţă calitative şi cantitative în rândul tinerilor cu vârsta între 15-25 de ani şi în rândul angajatorilor realizată în cadrul unui alt proiect strategic al cărui beneficiar este tot ANOFM, respectiv proiectul "Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor şi angajatorilor", implementat în perioada noiembrie 2009-octombrie 2011.
În urma acestor cercetări, s-a concluzionat faptul că există deficienţe de comunicare între instituţiile teritoriale ale SPO şi clienţii acestora, dar şi în ceea ce priveşte comunicarea cu autorităţile publice locale, angajatori şi persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.

"ANOFM are în derulare peste 100 de proiecte din fonduri europene", a adăugat Bian.
SURSA: Agerpres

Te-ar putea interesa și: