Având în vedere un asemenea ritm de creștere a popularității acestor gadgeturi, experții se așteaptă ca ele să depășească PC-urile la capitolul vânzări.
Într-un raport BI Intelligence, estimările pentru 2016 depășesc orice imaginație: peste 400 de milioane de unități vândute. În predicția lor, autorii raportului s-au bazat pe mai multe tendințe ale pieței.

Una dintre ele este ieftinirea tabletelor: în primele șase luni ale acestui an, prețurile tabletelor au scăzut, în ciuda popularității crescânde a iPad-urilor. Prețul mediu de vânzare al iPad-ului a scăzut cu 11% de la momentul lansării, în 2011.
Totdată, popularitatea crescândă a tabletelor în anumite țări pregătește terenul pentru alte gadgeturi asemănătoare, cum ar fi e-readerele. În 2011, vânzările de e-readere au ajuns la 20 de milioane de exemplare și cum rata de înlocuire a tabletelor este undeva între cea a telefoanelor inteligente și PC-uri, vânzările vor fi tot mai mari.
Mai mult, tabletele s-ar putea dovedi extrem de utile în procesul educațional: de pildă, în Marea Britanie, școlile K12 (care cuprind ciclul primar și gimnazial) au cheltuit circa 5,5 miliarde de dolari pe manuale doar în 2010, iar elevii la rândul lor dau mulți bani pe manuale și caiete speciale pe care le folosesc doar o dată. Dacă ar fi înlocuite măcar parțial de tablete, elevii ar putea asimila mai eficient și mai distractiv anumite cunoștințe, iar școala ar cheltui mai puțini bani cu suportul pentru studii.