”Afacerea este bună doar în perioada friguroasă, mai ales că se adresează copiilor. Însă, odată cu venirea primăverii, se deschid parcurile de distracții în aer liber, ceea ce duce la scăderea cu 50-70% a numărului de clienți din mall-uri”, susțin reprezentanții unui asemenea parc. De aceea, continuă ei, trebuie să aduci în fiecare primăvară și vară ceva nou, eventual reduceri considerabile de preț ca să păstrezi măcar o parte din volumul încasărilor din iarnă.

Între timp, pentru această vară, companiile care au investit în parcuri de distracții în aer liber se așteaptă la încasări mai mari comparativ cu anul trecut, chiar dacă turismul de weekend a devenit deja o modă printre români.

”Estimările noastre pentru acest sezon se situează în jurul a circa 160.000 admisii, dintre care o pondere importantă vor fi înregistrate în perioada weekend-urilor”, spun oficialii Divertiland, unul dintre punctele de distracții pentru bucureșteni și nu numai. Aceștia au explicat că investiția a fost pornită după o analiză a perspectivelor de dezvoltare pe termen mediu și lung ale industriei de entertainment și parcuri de distracții din România. De curând, Divertiland a anunțat o nouă investiție de apoximativ jumătate de milion de euro în mai multe restaurante, o zonă de activități dedicată copiilor, dar și noi opțiuni de distracție precum lecțiile de surfing.

Cu alte cuvinte, există potențial. De aceeași părere sunt și investitorii în parcurile de distracții din mall-uri. ”Afacerea cu spațiile de distracție Magic City- Baneasa si Zorky’s Planet  -AFI Palace Cotroceni, desfășurate prin firma Britta Trading, a fost pornită de la zero. Partea de documentare și inspirație mi-am făcut-o în afara țării, în cele mai mari parcuri de distracții, avându-i pe copiii mei drept consultanți”, punctează Lucia Prăjișteanu, care deține această afacere.

Prăjișteanu a explicat că sumele pe care părinții le pot plăti pentru o vizită la Zorky’s Planet la variază de la 10 la 100 sau 200 de lei, în funcție de buget și de timpul alocat. Altfel, una dintre cele mai importante investiții pe care aceasta a făcut-o, pentru fidelizarea clienților, a fost  de 750.000 euro într-un roller coaster, cu o lungime de 140 metri, care ar putea să ajungă la 45 km/h.