În această categorie sunt incluse automobile electrice hibride, cele care folosesc baterii electrice şi baterii de combustie.

În 2017, pe piaţa chineză au fost livrate 40% dintre vehiculele electrice comercializate la nivel mondial.

Cheltuielile de cercetare-dezvoltare (R&D), politicile de sprijin, investiţiile în infrastructura de încărcare a bateriilor şi îmbunătăţirea producţiei vor sprijini vânzarea de vehicule electrice şi vor duce la scăderea costurilor bateriilor, apreciază IEA

Agenţia Internaţională a Energiei estimează că până în 2030 vor fi pe şosele 125 de milioane de vehicule electrice, pe baza politicilor actuale şi a celor anunţate. Numărul ar putea urca la 220 de milioane dacă politicile devin mai ambiţioase, pentru a îndeplini obiectivele privind schimbările climatice, se arată în raportul IEA.

Trecerea la vehicule electrice va majora cererea pentru anumite materiale, în special cobalt şi litiu, folosite la bateriile litiu-ion.

Până acum, majorarea numărului de vehicule electrice a avut un impact limitat asupra cererii de electricitate. În 2017, cerea globală de electricitate pentru toate vehiculele electrice este estimată la 54 TWh, aproape cât cererea de energie din Grecia, apreciază IEA.

Agenţia Internaţională a Energiei este principalul organism de consiliere pe probleme energetice al celor mai dezvoltate 29 de state. Agenţia a fost înfiinţată ca răspuns la primul şoc petrolier din 1973 – 1974 pentru a coordona eliberarea de petrol din stocurile de rezervă. AGERPRES

Te-ar putea interesa și: