Datele companiei Asisoft, care oferă soluţii informatice companiilor de asigurări, arată că vârsta parcului auto a crescut de la patru ani şi jumătate în 2008 la şapte ani în 2012.

La finalul anului 2012, parcul auto însuma 5,71 milioane autovehicule, din care 3% cu o vechime de 0-2 ani, 12% cu o vechime de 3-5 ani, 31% cu o vechime de 6-10 ani şi 54% cu o vechime de peste 10 ani.

‘Ar fi nevoie de o susţinere a intrării de maşini noi în parc. Pentru o întinerire a parcului auto ar trebui ca intrările de maşini noi să reprezinte anual 20% din parc, ceea ce ar însemna ca vânzările de maşini noi pe piaţa românească să se cifreze la 1-1,2 milioane de unităţi’, a declarat, pentru AGERPRES, Maria Boghian, manager de dezvoltare la Asisoft.

Piaţa românească de autovehicule noi se cifra la 350.000 de unităţi în perioada de ‘boom’ a vânzărilor, în 2007, în timp ce în ultimii ani vânzările de maşini noi s-au prăbuşit, ajungând anul trecut la 87.500 unităţi.

Te-ar putea interesa și: